24 Reacties

2 jaar geleden

Mijn momenten voor mezelf zijn vooral het sporten. Dit plan ik echt in, in onze gemeenschappelijke agenda. Andersom ook. En als ik vakantie heb, breng ik hem ook nog wel eens een dagje naar de opvang. Dan kan ik oprecht genieten van die kleine momentjes. Even rustig een koffie drinken en magazine lezen 🤩

2 jaar geleden

We hebben sinds 2 weken de rollen omgedraaid. Ik doe het avond ritueel niet meer, maar mijn man. Ik ga dan heel bewust een stukje lopen buiten. En even relaxen.

2 jaar geleden

Pff nu ik zwanger ben, vind ik het makkelijker om 's nachts niet aan te staan maar het aan papa over te laten. Maar eerlijk gezegd is dat meer noodzakelijk dan echt rust. Ik heb naailes 1x in de week, dat is wel rust. En verder heb ik voor het eerst over een paar weken een dag vrij wanneer mijn dochter naar de opvang is, kijk ik erg naar uit

2 jaar geleden

Als mijn zoontje overdag slaapt probeer ik ook rust te nemen, meestal tijdens 1 slaapje. En 's avonds als mijn zoontje naar bed is heb ik rust voor mezelf, dan ga ik lezen of iets anders doen voor mezelf. Mijn huishouden kan echt wel beter, maar dan ben ik de hele dag aan het draven dus ik kies ervoor om dat niet te doen en het huishouden dan maar iets minder goed op orde te hebben. Huishouden doe ik ook vaak als m'n zoontje om me heen aan het spelen is. In het weekend stemmen mijn man en ik af wie wat doet met ons zoontje, dus dan kan ik soms ook 'uitslapen' (ik word gewoon vroeg wakker uit gewoonte, maar hoef dan niet meteen in de verzorgende stand). Ik werk 2 dagen en de rest ben ik thuis (heb geen auto, dus kan ook niet heel veel ondernemen met baby, ben dus vooral thuis). O ja, ik heb 1 zoontje van 10 maanden dus, maar met meerdere kindjes, die bijv naar school moeten wordt het al een stuk drukker natuurlijk kan ik me voorstellen.