27 Reacties
4 jaar geleden
Hoi, ik ben hier ook mee bezig, leuk! Ik heb tijdens de zwangerschap een consult gedaan (toen online) en op het moment ben ik een huurpakket aan het uitproberen. Ik heb een One Size pakket via Nappy's. Daarin zitten allerlei verschillende systemen.
Als je bovenstaande nog niet hebt gedaan, kan ik je aanraden om een consult te doen en eventueel ook luiers te huren. Ik vind het heel fijn om de luiers ook echt te kunnen proberen nu.
Verder lees ik overal wel dat veel mensen het niet handig vinden om in 1 keer een heel pakket aan te schaffen, omdat het best een kostenpost is en het je misschien tegenvalt of de luier die je dacht het beste te zijn toch niet zo goed bij je kindje en jullie past. Dan raden veel mensen aan om wat verschillende dingen te kopen en te proberen. Maar wat dat betreft zou je dus ook een huurpakket kunnen proberen.
Je hebt voor je dochter in elk geval geen newbornluiers meer nodig, dus dan kom je waarschijnlijk uit op One Size. Daar kunnen ze een aardig tijdje mee vooruit, volgens mij.
Als je instagram hebt, is een leuk account om te volgen Luierhuis, die geeft erg veel informatie (nu net een weekje met vakantie dacht ik..). En op Facebook de Facebookgroep wasbare luiers.
Maar! Ik ben dus ook nog maar in de startfase en aan het uitproberen dus ik lees hier graag mee voor nog meer tips van moeders die al meer ervaring hebben.
4 jaar geleden
Hoi, wij gebruiken luiers van alixpress. Veel goede recensie over gelezen, en mega goedkoop natuurlijk. Dus valt ook te proberen voor die prijs. Wel las ik dat de inleggers van daar niet goed zijn. Dus wij hebben pocket luiers van Ali, en de inleggers die erin zijn van babylove (koop je in Duitsland bij de drogist). En het werkt top, en anders kan je makkelijk bij boosten.
We doen nu nog half wasbaar half wegwerp. Omdat ik er maar 10 had aangeschaft om eerst te kijken of het wat is. Ik wil dus nog bij bestellen. Ik denk dat als we dus fulltime gaan wasbaar luieren, dat we €250 kwijt zijn. En je kan het natuurlijk voor een eventueel volgend kindje ook gebruiken.
Elke wegwerp minder is er 1 toch, dus lekker laagdrempelig beginnen anders.
4 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
Hoe heet het merk van die Aliexpress broekjes? En zijn dat dan overbroekjes ...
Ik heb ze van “asenappy”, het zijn pockets. Dus je doet er een inleggen “in”, en zit een opening boven aan waar je het in schuift. Waardoor het een makkelijk pakketje is om aan te doen.
4 jaar geleden
Reactie op Rebelion
Ik heb ze van “asenappy”, het zijn pockets. Dus je doet er een inleggen “in ...
Dat is dan 1 delig?
4 jaar geleden
Reactie op Meisje12345
Dat is dan 1 delig?
Een pocketluier is een waterresistent broekje met daarin een soort flap. Daarin kan je boosters schuiven. Hoe meer boosters/inleggers, hoe meer absorptie.
Qua aankleden is het wel handig, vind ik. Je doet na de was meteen de boosters in het broekje en vouwt de luier zo op. Bij het verschonen kan je het dan als gewone luier aandoen, zonder nog extra te hoeven rommelen met inleggers en overbroekjes.
In een eendelige luier (all in one, aio) zitten de boosters al in het overbroekje genaaid. Dat is helemaal makkelijk, maar bij de meeste kindjes ook wel lekgevoeliger. Dat merk ik tenminste nu met het uitprobeerpakket wel, zo'n all in one houd het gewoon minder lang uit.
4 jaar geleden
Ik heb een tweedelig systeem van Nora’s Nursery! Familie uit Amerika heeft het naar me opgestuurd maar inmiddels verzenden ze ook naar Nederland geloof ik. Duurzaam en eerlijk merk dat ook heel transparant is over de productie. We gebruiken sinds onze dochter 1 maand is alleen maar wasbaar. ‘S nachts doen we één inlegger in de “pocket” (zoals normaal) en een los in de luier. Dat gaat super, geen lekkages! Nora’s Nursery heeft ook heel veel tips voor als je lekkages hebt. Kan aan je wasmiddel liggen bijvoorbeeld.
Ik vind de luiers mooier dan de meeste merken die in Nederland te koop zijn en ze zijn ook veel beter te betalen.
4 jaar geleden
Wij gebruiken bamboozle stretch! Basisluier+inlegvel+overbroekje. Gaan met klittenband om, net als gewone luiers dus heel intuïtief. Het is wel een pakket maar lekt nooit door, ook niet in de nacht. Wij zijn er erg blij mee. Tweedehands ook goed aan te schaffen en je zou dan denk ik wel vanaf maat twee kunnen starten. Eigenlijk is maat twee vanaf 9 kilo maar ons zoontje van 7 kilo doen we weleens een maat 2 aan IPV maat 1 als alles in de was zit en dat past wel oke
4 jaar geleden
Ik vind het fantastisch. Ik heb luiers van de billenboetiek en dan merk popolini. De drukknoopjes variant want dat gaat langer mee dan klittenband en knelt ook niet in buikje.
En dan wollen overbroek maar een andere overbroek kan natuurlijk ook!
4 jaar geleden
Ik heb ze liggen van blumchen. Gebruik nu nog wegwerp, wil binnenkort wel overstappen naar wasbaar. Bij mij koste het startpakket 370 euro en dan had ik alles (incl. Emmer, waszak etc.). De overbroekjes kunnen gebruikt worden tot 15 kg geloof ik, omdat je ze met drukknopjes groter en kleiner kan maken. Weet niet uit welke regio je komt, maar als je in de buurt van Alkmaar woont kan ik je wel de winkelnaam geven, kunnen ze ook vrijblijvend advies geven over de soorten ☺️
4 jaar geleden
Reactie op Robemy
Even een vraagje: ik heb de totsbots bamboozle wrap op het oog. Nu kun je d ...
Wij doen meestal vier keer met een overbroekje! Ligt eraan of ze erg nat zijn of stinken. Wij zijn ook erg fan van de blueberry Capri overbroekjes trouwens. Iets duurder maar voor alle maten en ze hebben een soort extra randje waardoor hij ook bij veel beweging super blijft zitten