11 Reacties

één jaar geleden

Hi! Helaas geen oplossing, maar hier precies ditzelfde probleem! Ik lees even mee! 🫣

één jaar geleden

Mogelijk helpt het om even streng erop te reageren? Dat werkte hier tenminste.. Als mijn zoontje gaat huilen vraag ik vaak eerst wat er is, als er niets is zeg ik duidelijk dat er niets aan de hand is en dat hij gewoon lekker moet gaan liggen en stoppen met huilen..

één jaar geleden

Reactie op Simoon5

Mogelijk helpt het om even streng erop te reageren? Dat werkte hier tenmins ...
Doe ik al maar het werkt averechts 🤦🏻‍♀️😅

één jaar geleden

Reactie op iilseee

Hi! Helaas geen oplossing, maar hier precies ditzelfde probleem! Ik lees ev ...
Alvast veel sterkte 🙏 als ik de goude tip heb dan vertel ik het onmiddellijk 🙂

één jaar geleden

Hier helpt het soms om even haar focus te verleggen op wat voor leuks we morgen gaan doen. "En hoe sneller je gaat slapen, hoe sneller het morgen is. Dus ga maar lekker slapen." Helpt lang niet altijd hoor. Maar vaak ga ik ook wel mee in het tijd rekken. Vooral als ze ons de hele dag niet heeft gezien (bij de opvang bijvoorbeeld). Dan lijkt ze echt even die onverdeelde aandacht nodig te hebben. Niks mis mee.

één jaar geleden

Is het geen scheidingsangst misschien? Dat kan tot de leeftijd van 3 of 4 jaar nog aanwezig zijn bij kindjes namelijk. Verlatingsangst is van 8 tot 18 maanden aanwezig bij baby's/dreumesen. Als kindjes ouder worden kunnen ze ook weer last krijgen van het alleen gelaten worden. Met name als ze naar bed moeten. Misschien heeft je kindje daar last van? Wat ik meestal doe als de kleine naar bed gaat, de leuke dingen benoemen en de dag doornemen. En hem voorbereiden op wat er gaat komen (bijvoorbeeld: morgen mag je weer gaan spelen op de opvang. gezellig!!) Dit werkt altijd heel erg goed en geeft hem een vertrouwd gevoel. En een andere vraag: is je kindje wel moe genoeg als hij naar bed gaat?

één jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Is het geen scheidingsangst misschien? Dat kan tot de leeftijd van 3 of 4 j ...
Ja het kan zeker zoiets zijn. Ja hij is dood moe meestal geeuwt hem en wrijven in zijn ogen dan weet ik ook dat het zo ver is. Ik kan hem onmogelijk later in bed doen aangezien hij elke dag om 6:30 eruit moet.

één jaar geleden

Wij hebben hier ook 4 weken ongeveer weer een opvlamming gehad van verlatingsangst beetje. Bij ons ging het toen ik ineens zei zal mama de deur een beetje open laten en dadelijk nog een keer komen kijken? Hij zei heel zielig ja maar toen was het wel goed. Het ging van zelf ook weer over. Inderdaad hele lastige fase wel. Merk wel dat je ze iets meer kan uitleggen dan 1,5 jaar geleden.

één jaar geleden

Update: Ik heb eindelijk mijn peuter rustig tot slaap gekregen.. Voor degene die ook zo radeloos waren als mij .. het helpt hier om de dag te overlopen vlak na het verhaaltje en echt concreet zeggen dat hem moet gaan slapen en dat ik straks kom kijken 😃 al 3 dagen geen gekrijs 🤞

één jaar geleden

Nice dat het goed gaat 👍🏻 hier het zelfde veel gekrijs niet alleen willen slapen wij gaan er bij zitten en steeds een stukje verder bij de deur

één jaar geleden

Reactie op anoukk24

Nice dat het goed gaat 👍🏻 hier het zelfde veel gekrijs niet alleen willen ...
Ik heb dat ook gedaan. Maar na 3 weken was ik het beu om telkens te blijven zitten en ik heb echt tips gekregen van de KDV. Het hielp enorm.. ik overloop zijn dag en maak het duidelijk wat de dag erna op de planning staat. Licht uit en echt duidelijk zeggen “ je moet nu gaan slapen en ik kom straks kijken” .. binnen de 5 minuten ligt die te slapen.. 😃 wat wij ook doen is de deur van de kamer open laten en achteraf die dicht doen.. vooral veel geduld en rustig blijven en echt heel concreet het zeggen.. ik heb zelf moeten oefenen want het was niet gemakkelijk.. 🙂