18 Reacties
2 jaar geleden
Appelstroop , margarine ,pindakaas (soms met banaan), avocado( soms met eitje), notenpasta
2 jaar geleden
Appelstroop, smeerkaas voor kids of 20+, boter met ei ernaast of notenpasta
2 jaar geleden
Fruitspread, heel af en toe kinder smeerkaas, 100% pindakaas, geprakte banaan
2 jaar geleden
Hummus, zuivelspread, 100% pindakaas, mango-pompoenspread van kleine keuken
2 jaar geleden
100% notenpasta en ei lukken hier al. Hummus was nog geen succes. Maar ook de notenpasta heb ik verschillende keren moeten aanbieden voordat hij het echt nam. Hij heeft nog steeds het liefst droog brood 😅 dus dat krijgt hij regelmatig ook nog wel
2 jaar geleden
Mijn zoon is dol op een broodje met hagelslag. Die druk ik wel in de boter, want anders beland er niks in zn mondje..
Verder moet ie niet teveel op zn broodje.. Aardbeijam, kipkerriesalade zonder de stukjes, eisalade (maar werkt de stukjes ei vakkundig uit zn mondje)..
100% pindakaas..
2 jaar geleden
Ideeën:
- Boter met hennepzaad
- Geprakte avocado (na naturel proberen kan dit ook met wat kruiden erdoor), hier doe ik ook vaak wat hennepzaad op
- 100% pindakaas of notenpasta (dit vindt mijn zoontje vaak wel moeilijk kauwen, het is best droog, dus dit doe ik niet zo vaak)
- Jam van diepvriesfruit en chiazaad (bijv recept van zaynesplate op insta). Kan je invriezen in ijsblokjesvorm, dan heb je altijd wat bij de hand.
- Fruit prakken en op brood (banaan is erg geschikt, kan dan ook met wat pindakaas erdoor bijv)
- Gebakken of gekookt ei (wat boter eronder zodat het plakt, misschien kan mayonaise zonder rauw ei en met weinig zout ook wel, dat heb ik nog niet uitgezocht maar bedenkt ik nu)
- Boter met kipfilet
- Beleg van De Kleine Keuken
- Appelstroop
- Smeerkaas junior
- Huttenkase/cottage cheese
- Hummus (zelf maken of een soort met weinig zout zoeken)
- Omelet met groenten (groenten zoals champignons, paprika, tomaat fijnhakken in een hakmolentje, kruiden erbij, even aanbakken in de pan, dan geklutst ei erbij) > je kan het op brood aanbieden of gewoon in stukken snijden en geven (rapley stijl).
- Groentespread zelf maken (groenten aanbakken met kruiden en dan pureren) Kan je invriezen in ijsblokjesvorm, dan heb je altijd wat bij de hand.
- Mijn zoontje is ook erg gek op hagelslag, als hij dat pak alleen al ziet.. dus soms een paar losse hageltjes of een paar stukjes brood ermee.
- Volgens mij kan smeerworst ook in kleine hoeveelheden? Ik eet zelf geen vlees, dus geen idee, maar heb het wel eens gelezen dacht ik.
Je kan ook wentelteefjes maken van broodjes (kan je op internet een goede manier voor suikervrij e.d. zoeken). Als alternatief voor brood havermoutpap geven (daar heb je ook weer tig mogelijkheden om te variëren).
2 jaar geleden
O ja, ik zag gisteren bij m'n moeder dadelpasta op de plank staan, dat is denk ik ook wel een optie (of zelf maken, ik denk dat dat wel kan als je dadels ontpit, laat weken in water en dan pureert). Kan vast ook met ander gedroogd fruit. Nog nooit geprobeerd hoor, maar denk dat ik het binnenkort eens ga proberen!
En wat ik ook wel eens doe is nootjes fijnhakken en over het beleg (strooien).