Hi all!
Hebben jullie al nagedacht wat je wilt doen met de placenta na de geboorte? En waarom je daarvoor hebt gekozen?
Ik ben namelijk bezig met het opstellen van t geboorteplan maar ben in dit opzicht echt nog clueless..
Ik heb hem na beide bevalling willen bekijken vindt dat gewoon interessant waarin die kleine al die tijd heeft gezeten en uit gevoed is. Daarna mocht hij van mij ook weg. Nu bij de derde ga ik denk ik voor hetzelfde bekijken en dan weg
Ik zag bij vier handen op één buik dat dat meisje er capsules van liet maken en een dromenvanger.🤣 Een boompje op planten vind ik wel een mooi idee, maar zie mezelf nog niet zitten in de auto onderweg naar huis met een placenta in een plastic tasje op schoot om m vervolgens in de grond te stoppen.🙈
Zou m nu wel willen zien, vorige keer in ok verwijderd en dus ook niet gezien. Maar daarna mag ie weg. Leuk die capsules enzo maar dat ding is ook een groot afvalfilter, hoef ik niet te eten hoor 🤮
Van mij mag hij weg na de bevalling.
Sommige maken een foto van de placenta met de navelstreng en baby.
Je schijnt tegenwoordig zelfs teddyberen van een placenta te kunnen laten maken....