11 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochtertje drinkt ook niet veel water helaas. Als je het idee hebt dat hij echt te weinig vocht binnen krijgt nu ivm ziek zijn zou ik miss toch wat extra melk geven of anders proberen of hij wel fruit met veel vocht (zoals watermeloen, kiwi), yoghurt of zelfgemaakte waterijsjes wil. Beterschap!

één jaar geleden

Het schijnt dat in appelsap zo'n beetje dezelfde stoffen zitten als in ORS, maar dan lekkerder. Misschien dat je zoontje dat in kleine slokjes wel wil drinken en dat het zorgt dat hij wat vocht binnenhoudt... Beterschap voor je zoontje en jij sterkte!

één jaar geleden

Ik vind 800ml echt heel veel vergeleken met 2 liter bij ons (in verhouding). Redt ie zeker niet. Vocht uit fruit en melk/drinken denk alles bij elkaar mss 500ml? Goede plasluiers dus maak me niet druk. Zou bij jou de plasluiers in de gaten houden minimaal 1 goede plasluier per 12 uur gaf onze huisarts aan. Bied ook (knijp)fruit aan of wat hij maar lust om wat vocht binnen te krijgen

één jaar geleden

Op dagen dat m'n zoontje weinig drinkt geef ik 'm wat suikervrije siroop. Wellicht dat je dat eens kan proberen.

één jaar geleden

Mijn dochter drinkt ook niet super veel water. Heb wel de hele dag een bekertje binnen handbereik staan zodat ze die kan pakken en ze zegt het zelf ook wel als ze wil drinken. Als ze ziekjes is wil ze vrij weinig water..soms helemaal niet. Dan krijgt ze bij uitzondering een flesje diksap. Een heel klein drupje maar. Dan krijg ze iniedergeval haar vocht binnen. Als ze niet ziek is en de diksap of haar fles niet in het zacht staan drinkt ze gewoon water uit haar beker. Maar nogmaals niet heel veel. Misschien in totaal een bekertje per dag. Melk drinkt ze wel heel goed. 3x per dag(ochtend, middag, voor slapen)

één jaar geleden

Hoe gaat het vandaag? Als ons dochtertje niet veel wil drinken dan probeer ik een andere vorm (fles/tuitbeker/glas) of geef iets van fruit waar veel vocht in zit. Maar ik zou me niet te druk maken om de richtlijn maar wel letten op de concentratie van plas (geel/penetrant of doorzichtig/minder geurig). Hoop dat alle tips helpen en hij snel weer beter is!

één jaar geleden

Onze kleine is een echte waterdrinker. Loopt heel de dag wel water te lurken haha.. Wel in kleine beetjes natuurlijk. Hoeveel precies durf ik niet te zeggen. Kijk goed naar je kindje. Mocht ie echt suf worden enz dan zou ik naar de HA gaan. Dan kan het te maken hebben met uitdroging. Maar zolang je kindje verders na omstandigheden zich 'prima' voelt en geen rare verschijnselen vertoond zal het wel goedkomen. Maar hou het gewoon in de gaten. Mocht je het echt niet vertrouwen of een vervelend gevoel hebben, dan altijd langs de HA gaan!

één jaar geleden

Hier drinkt hij alleen water ook heel weinig, ik doe er heel klein beetje fristi, chocomel of dixap erbij. Toen bij ziek was en bijna 24 uur niet geplast had, had ie van de huisarts ors gekregen. Dat dronk hij weer wel omdat het zoet is en plassen ging weer goed.

één jaar geleden

na dat mijn dochter corona had en toen niks wilde drinken begonnen met ander drinken ze wilt nu geen water meer😶‍🌫️ maar wij doen hele lichte limonade of icetea green met 50 icetea 50 water.

één jaar geleden

Die van ons drinkt ook vaak slecht water, maar melk vind hij vaak wel lekker, maar omdat ze weer niet teveel zuivel mogen doe ik vaak water bij de melk, zodat hij toch goed drinkt.

één jaar geleden

Hier ook een slechte drinker als hij ziek is 😥. Maar ben er wel achter hoe meer ik met de beker achter hem aan ga, hoe minder hij drinkt 😅. Misschien een andere drinkbeker proberen? Werkte hier destijds heel goed! Afgelopen week had mijn zoontje ook buikgriep, was weer een drama met drinken. Ik wil je niet bang maken maar probeer wel iets om jou kindje te laten drinken. Uitdroging ligt al snel op de loer met diarree en overgeven. Heb het zelf al meegemaakt 😭Die kleine druif van mij wil absoluut geen water drinken overigens, neemt een slok en zegt dan blegh...