19 Reacties

2 jaar geleden

Ze zijn al besmettelijk voordat ze zichtbaar zijn dus als je gebruik maakt van een kdv zou ik hem daarom niet thuis houden.

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Ze zijn al besmettelijk voordat ze zichtbaar zijn dus als je gebruik maakt ...
Ja klopt, hij gaat alleen maar 1x in de week dus we hopen dat hij nu nog niet besmet is

2 jaar geleden

Reactie op Steffie1988

Ja klopt, hij gaat alleen maar 1x in de week dus we hopen dat hij nu nog ni ...
Ik bedoel meer dat er dan waarschijnlijk wel andere kinderen zijn die het hebben. Als je kind naar het kdv gaat is het haast niet te voorkomen

2 jaar geleden

Mijn zoon heeft het ook net gehad van het kdv , 8,5 maand oud . Niks aan de hand hoor

2 jaar geleden

Bij ons op het kdv gaat het al weken rond. Ze zijn 3 weken voor de eerste waterpokken al besmettelijk. Thuishouden heeft geen enkele zin. Of hij heeft het al, of hij pikt het over 3 weken een keer op of hij pakt het niet op. Mijn dochter heeft het dit jaar pas voor het eerst gekregen (ze is bijna 4) en mijn zoontje heeft het in januari gehad, toen was hij 7 maanden. Hij had er welgeteld 10 dus vrees dat hij ergens de komende 3 jaar nog een keer aan de beurt is. Het is niet erg als ze het voor hun eerste verjaardag krijgen. Als hij het heel erg krijgt, kan hij ook al immuun zijn, zei de kinderarts. Geen zorgen maken. Ze krijgen het toch wel. Het is vervelend maar ze kunnen er niet ernstig ziek van worden.

2 jaar geleden

Reactie op Ritualslj

Bij ons op het kdv gaat het al weken rond. Ze zijn 3 weken voor de eerste w ...
Overigens zat er tussen mijn zoontje en dochter dat ze de waterpokken hadden 6 weken, en ze zitten op hetzelfde kdv, wel een andere groep

2 jaar geleden

Op het kdv van mijn dochter heeft het 4 maanden geheerst. Bijna de hele groep allemaal om ste beurt. Mijn dochter heeft nog niks gehad.. Er heersen ook zoveel dingen op een kdv altijd, en kinderziektes zijn vaak al besmettelijk voordat het uitkomt. Dus is het deze week geen waterpokken, dan volgende week misschien wel vijfde ziekte. Bij het kdv van mijn dochter is nu roodvonk. De ziektes gaan gewoon achter elkaar door. 😜

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft waterpokken gehad toen hij een half jaar was. 1 dag huilerig en niet zichzelf geweest. Verder nergens last van. Ik denk juist hoe jonger hoe beter. Als ze ouder zijn kunnen ze de jeuk meer begrijpen en is het dus vervelender. Dus ik begrijp niet dat je je kindje thuis wil houden. En daarbij idd de incubatietijd. Bij ons duurde het twee weken voordat mijn zoontje ons nichtje had aangestoken. Heeft dus vrij weinig zin denk ik…

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Hebben jullie nog tips wat ik alvast in huis kan halen mocht hij de waterpokken krijgen?

2 jaar geleden

Reactie op Steffie1988

Bedankt voor jullie reacties! Hebben jullie nog tips wat ik alvast in huis ...
Je kan hem in een badje zetten met een washandje met havermout erin. En menthol poeder kan je smeren als de wondjes nog niet open zijn. Maar eerlijk gezegd hebben wij er niks voor gebruikt. Succes!

2 jaar geleden

Meestal is het dan al te laat. De kinderen/ babies doe-het-zelf hebben dragen het al een week of 2 bij zich. Dus er is een grote kans dat je kindje het al heeft. Mijn Meisje heeft het met 4/5 maanden al opgelopen van de opvang. Wat erg goed hielp was Alba zalf va de aphotheek.

2 jaar geleden

Reactie op Steffie1988

Zemelen badje kopen. Dat is een fles die je in bad kan doen. Zelfde effect als washandje met havermout maar dan makkelijker wat mij betreft. Ons kindje had het ook met 7 maanden door kdv maar nergens last van gehad.

2 jaar geleden

Reactie op Steffie1988

Wij net ook aan de hand gehad… beste tip die ik heb gehad is maizena! Dus voordat de kleine gaat slapen helemaal insmeren met maizena (als een spookje naar bed). Maizena helpt heel erg tegen de jeuk! Door de maizena kon mijn kleine man doorslapen!

2 jaar geleden

Reactie op L202021

Mijn zoontje heeft waterpokken gehad toen hij een half jaar was. 1 dag huil ...
Reden onder 1 jaar is dat ze het later alsnog weer kunnen krijgen dus àls het voorkomen kan worden zou dat mooi zijn. Maar zoals de anderen al zeggen de incubatietijd is erg lang dus voorkomen is niet te doen. Mijn mannetje had het met 3 maanden, had er gelukkig niet heel veel last van maar dan wel ons groot dat hij het later nog een keer krijgt 😊 Succes 🤞🏻

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Reden onder 1 jaar is dat ze het later alsnog weer kunnen krijgen dus àls h ...
Ja dat klopt. Wist ik inderdaad. Maar mijn zoontje heeft het heel erg gehad dus ik ga er niet vanuit. En dat schijnt ook echt heel weinig voor te komen, dat ze het nogmaals krijgen. Ik hoop dat het jouw zoontje nu bespaard blijft

2 jaar geleden

Haal alvast dr. Leenarts waterpokken aanstipzalf. Mijn dochter(9mnd) heeft het vorige week gehad.. twee dagen last gehad en met die zalf was t helemaal over, droogde mega snel in. Gewoon je kindje brengen 😊

2 jaar geleden

Waarschijnlijk is hij al besmet. Het is juist besmettelijker aan het begin van de waterpokken en juist daarvoor! Onze dochter is nu 9 maanden en heeft het ook en fietst er zo doorheen. Alleen een beetje jeuk verder helemaal niets

2 jaar geleden

Mijn oudste heeft nu ook waterpokken hij is 2.5 jaar oud. Mijn jongste van 8.5 maand nog niks. Maar ze zijn al besmettelijk voordat ze plekjes krijgen helaas. Je houd het niet tegen, misschien heb je geluk en ontspringt hij de dans🤞

2 jaar geleden

Als je kan zou ik hem niet brengen. De waterpokken is absoluut niet gevaarlijk maar als ze het voor het 1e jaar krijgen is de kans groot dat ze het nogmaals krijgen. Vooraf weet je natuurlijk niet hoeveel last ze ervan hebben. Ik vind het niet overbezorgd hoor