9 Reacties

één jaar geleden

Ik volg. Zat er ook aan te denken voor mijn dochter.

één jaar geleden

Ik heb wel op intetnet thuismetmuis tegen gekomen. Ervaringen? Andere suggesties?

één jaar geleden

Ik heb er zelf een gemaakt met 7 verschillende gekleurde autotjes. En dan foto's van bijvoorbeeld oma etc. erop plakken. En de foto van mijn zoontje schuift dan elke dag een auto op. Hij vindt dat leuk om te doen en hij lijkt de weekstructuur ook wel door te hebben. Het is wel veel werk maar ook leuk om te doen.

één jaar geleden

ik heb er een van liliputiens. die is erg leuk. ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet heel veel gebruik omdat mijn dochter de dagen van de week inmiddels weet (hulde kdv) maar hij is wel erg leuk

één jaar geleden

Reactie op CharissaHaentjes

Ik heb wel op intetnet thuismetmuis tegen gekomen. Ervaringen? Andere sugge ...
Wat een leuke weekplanner. Heb hem vandaag besteld. Ben benieuwd!

één jaar geleden

Ambitieus wel. Ik geef les in groep 8 en zelfs die weten de helft van de tijd niet welke dag het is. Laat staan dat ze een weekplanning kunnen overzien. Dus super leuk om als activiteit kennis te maken met de dagen van de week. Maar het echt begrijpen en vooruit kunnen denken, hoef je de komende jaren nog niet te verwachten. Je zou wel eens op Pinterest kunnen kijken naar dagplanning in kleuterklassen. Elke activiteit heeft dan een plaatje.

één jaar geleden

Je zou een magnetische werkplannen bord kunnen kopen waarbij de dagen vd week elk een andere kleur hebben. Dan kan je picto's uitprinten en evt. foto's van je dochter en van oma enz. Bij Hema heb je magnetisch plakband. Zo kan je hem personaliseren en alleen gebruiken wat voor jullie van toepassing is. Doordat de dagen een kleur hebben kan je dus ook daar naar verwijzen. Vandaag is het maandag, zie je het is geel dus dan gaan we naar oma. Kijk de foto van oma en van jou hangen er.

één jaar geleden

Ik denk dat een week wat veel is. Je kan van het gebaren alfabet wel de dagen printen, die zijn op kleur en met gebaar. Je zou dan bij maandag een pictogram kunnen plakken van opa/oma en woensdag vd opvang. Dus geen week week maar per dag. Zo doen we het in de zorg tot een ontwikkelingsleeftijd van ongeveer 8jr

één jaar geleden

Misschien niet helemaal het antwoord op je vraag, maar deel het graag met je: Hier gebruiken we geen weekplanner, maar bespreken we bij het avondeten hoe de dag is geweest en benoemen we dan al ‘morgen mag je spelen bij ….’ Dat herhalen we in het bedritueel nog een keer ‘lekker slapen, morgen spelen bij…’ en dan bij het wakker worden en het aankleden vragen we of hij lekker heeft geslapen en zin heeft om te spelen bij …. Weet niet of het bij jouw kindje werkt, maar hier werkt deze methode echt super!