7 Reacties

één jaar geleden

Ik zou eens de kamer prikkelvrij of enorm donker proberen te maken

één jaar geleden

Reactie op Taïssa

Ik zou eens de kamer prikkelvrij of enorm donker proberen te maken
Dat hebben we al, kamer is pik donker

één jaar geleden

Onze kleine valt in de middag ook moeilijker in slaap afgelopen week en 1x zelfs helemaal niet. In de avonden ook moeilijker slapen als ze langer slaapt in de middag… misschien langzaam aan al toe aan stoppen met middagslaapje ? Beetje vroeg maar kan!

één jaar geleden

Hier ook af en toe, doet dan een powernapje rond 16:00. Gaat dan rond 20:00 naar bed. Als ie helemaal geen powernapje doet dan gaat ie om 19:00 naar bed.

één jaar geleden

Ook weer een fase misschien? Hoor het wel meer..... ontwikkelen eigen wil... "Ik bepaal zelf wel of ik ga slapen" Ik zou het gewoon blijven aanbieden. Dan ligt ze 2 uur te kletsen.... prima toch? Ze heeft wel even een rust moment zonder prikkels etc. En zolang ze geen strijd levert of hysterisch wordt zou ik er geen issue van maken. Zoveel mogelijk het ritme aanhouden en strijd voorkomen. Wie weet valt ze over 2-3 wkn wel weer gewoon weer in slaap 's middags? En zo niet, dan merk je dat ook snel genoeg.

één jaar geleden

Zou dit niet kunnen liggen aan de slaapregressie die rond de 2 jaar plaatsvindt? Dan weigeren ze wel vaker slaapjes namelijk.

één jaar geleden

Hmm toch wel herkenbaar. 😅 De onze slaapt regelmatig ook niet s middags (22 mnd), ligt dan wel te kletsen in bed. En de laatste tijd ook vaker moeten wakker maken s ochtends. Denk dat t een fase is. Hoop voor jou ook dat t een fase is. Bij ons helpt soms om naar dr toe te gaan en te zeggen dat tijd om te spelen klaar is en het nu tijd om te slapen is. Niet bozig, vriendelijk naar standvastig. T helpt vaak wel.. alle goeds!