13 Reacties

8 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ons zoontje eet ook amper de laatste tijd. Ontbijt en fruit gaan nog prima, lunch wisselend maar avondeten geen 1 hap en ook toetje bijna niet.

8 maanden geleden

Heb je al goed in zijn mond gekeken? Misschien last van hand/voet/mond ziekte? Dan ga je plekjes in mond zien. Mijn dochter heeft dat gehad en at/dronk daardoor ook niet.

8 maanden geleden

Reactie op Steffie1988

Heel herkenbaar! Ons zoontje eet ook amper de laatste tijd. Ontbijt en frui ...
Lastig is dat ofniet😕 Wel een opluchting om te lezen dat niet alleen mijn zoon laatste tijd minder eet. Hopelijk is het een fase.

8 maanden geleden

Reactie op M3nS

Heb je al goed in zijn mond gekeken? Misschien last van hand/voet/mond ziek ...
Dat doe ik toevallig altijd al tijdens het tanden poetsen. Toch weer even goed gekeken maar zie niks geks.

8 maanden geleden

negeren, geen druk erop en de porties op het bord kleiner maken zodat het te overzien blijft. Onze giga eter at de laatste tijd ook echt als een muis, en nu de laatste dagen gaat ineens het bordje weer leeg. ze kijkt bij ons voor het eten Sesamstraat, dan geef ik tegenwoordig een bakje met rauwkost, en dag gaat er dan gedachteloos in. Misschien niet zo pedagogisch, maar wel gezond en de rest komt dan over een paar weken weer.

8 maanden geleden

ps met negeren bedoel ik het gedrag hahaha niet het kind. dat het geen machtsspel wordt.

8 maanden geleden

Reactie op Senb19

negeren, geen druk erop en de porties op het bord kleiner maken zodat het t ...
Het negeren en geen druk erop heb ik ook al geprobeerd. Hoewel mijn man niet meewerkt🫠. Zo heeft hij vorige week 2 uurtjes in zijn stoel gezeten om 4 sneetjes brood te eten😫 Ik bood express niks anders aan met avond eten omdat hij anders misschien zou denken van oh als ik iets niet eet krijg ik wat anders. Maar dat werkte ook niet, hij gaat dus wel eens naar bed zonder avond eten. Slaapt ook gewoon door. Maar omdat het nu al zeker 3 weken aan de gang is en hij best weinig binnen krijgt en mijn man zich duidelijk zorgen begint te maken, begin ik ook stiekem een beetje zorgen te maken. Vandaag aten we friet, dat vind hij lekker maar ook dat weinig gegeten en zijn snack gewoon laten liggen😕 We hebben midden januari een afspraak bij de consultatiebureau, ga het daar sowieso over hebben. Maar hoop dat hij tot die tijd wat meer gaat eten en drinken. Het doet me al goed om te lezen dat hij niet de enige is en dit een fase kan zijn.

8 maanden geleden

bij mij heeft ze het ook echt een tijd gedaan. poept hij wel goed overigens? want als er geen ruimte is, dan gaat er ook niet veel bij. Maar klinkt toch als een fase, en je doet het helemaal goed

8 maanden geleden

Reactie op Senb19

bij mij heeft ze het ook echt een tijd gedaan. poept hij wel goed overigens ...
Ja dat wel, meestal 1x per dag soms 2. Maar qua plassen bijvoorbeeld minder. Merkte dat qua verschonen, hoef ik nu een minder te doen.

8 maanden geleden

Mijn zoontje at een jaar geleden ook veel beter dan nu... ontbijt is moeilijk, na een paar happen is hij er wel klaar mee... fruit eet hij eigenlijk altijd wel op. 'S middags eet hij brood, gaat altijd langzaam maar meestal wel op. Na het middag slaapje meestal ook nog wel goed. Avondeten eet hij eigenlijk nooit op. Soms maar een paar hapjes en dan is het klaar. En soms nog een klein beetje yoghurt of kwark voor het naar bed gaan. Maar goed hij voelt zich goed, groeit goed. Wat zelf gewoon probeer is het los te laten, ze hebben voelsprieten voor onrust van ouders, dat maakt het eten ook weer lastiger.

8 maanden geleden

Heel herkenbaar. Ons zoontje at met 10 maanden meer dan de laatste 2 maanden. Kon bunkeren en at meer dan ikzelf rond z'n eerste levensjaar. Maar de laatste tijd met avondeten soms enkele hapjes, als het ongezond is soms redelijk wat meer. Boterham zonder de korstjes, soms smiddags maar 1, voorheen 3. Ik zie het als een fase, geen druk erop. Zolang hij vrolijk is en ontwikkelt. En minder poepluiers vind ik zelf niet zo erg hihi

8 maanden geleden

haha nee ik bedoel meer als de buik vol zit door obstipatie eten ze ook minder. kids groeien nu ook wat minder hard dan in het begin, dus ze voelen ook gewoon goed hun behoefte (allene niet altijd goed de behoefte van groente versus frietjes hahaha)

8 maanden geleden

Reactie op CurlyShirley

Mijn zoontje at een jaar geleden ook veel beter dan nu... ontbijt is moeili ...
Ik probeer het ook inderdaad nu los te laten. Als ie zijn ontbijt niet eet, dan laat ik hem gewoon zijn gang gaan en geeft hij soms zelf aan dat hij honger heeft. Af en toe kook ik toch dingen waarvan ik weet dat hij ze zeker gaat opeten.