21 Reacties

3 jaar geleden

Ik gebruikte het gewoon. Speciaal voor baby's. Mijn zusje gaaf mij de tip om die te gebruiken toen mijn dochtertje voor het eerst verkouden was. Onder tussen zijn we al met het 2de potje bezig.

3 jaar geleden

Wij gebruiken ook luuf voor baby's, gaat super hier. Gewoon op der rug en borst

3 jaar geleden

Heb het wel eens gebruikt. Weet niet of t werkte, maar 't deed niks verkeerd in ieder geval!

3 jaar geleden

Luuf voor baby’s heeft hier wel geholpen met het vrijer ademen icm met een diffuser gebruiken op de kamer voor luchtvochtigheid (alleen met water erin)

3 jaar geleden

Ik las laatst dat je t onder de voetjes kunt smeren voor het slapen gaan en dan sokjes erover. Geen idee of t werkt!

3 jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Ik las laatst dat je t onder de voetjes kunt smeren voor het slapen gaan en ...
Dit heeft een andere moeder mij ook aangeraden. Dat je het onder de voetjes moet smeren. Heb het zelf nog niet gebruikt.

3 jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Ik las laatst dat je t onder de voetjes kunt smeren voor het slapen gaan en ...
Dit helpt inderdaad! Wij hier bij onze eerste ook luuf baby’s gebruikt.

3 jaar geleden

Hier ook gewoon zonder problemen gebruikt

3 jaar geleden

Geen problemen gehad hier. Ik smeerde het op zijn borst voor het slapen.

3 jaar geleden

Ik smeer het ook op zijn slaapzakje! Tip van mijn ouders gehad 😉

3 jaar geleden

Ik vind het ideaal! Helpt goed.

3 jaar geleden

Hier gebruik ik het ook gewoon: op de borst en rug en onder de voeten (dat laatste onder het mom: baadt het niet dan schaadt het niet). Overigens laatste keer ook bed ietsjes omhoog gezet aan kopse kant, halve ui onder het bed, neusdruppels (die hij haaaaat) net voor de fles zodat hij die iig goed naar binnen krijgt). Heel veel, maar niets zo vervelend als een verkouden baby 😅

3 jaar geleden

Na 6 maanden kan dat toch gewoon? Wij gebruiken het en merken dat ze dan rustiger slaapt

3 jaar geleden

Wij gebruiken het ook hoor. Ik las ook allerlei vage verhalen erover. Maar Luuf is toch speciaal ontwikkeld voor de allerkleinste? 🙈 Als het zo slecht zou zijn hadden ze het al uit de handel moeten halen..

3 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Wij gebruiken het ook hoor. Ik las ook allerlei vage verhalen erover. Maar ...
Inderdaad. Allemaal hele vage verhalen!

3 jaar geleden

Ik heb het vanacht gebruikt onder de voetjes. Zoontje heeft een bovenste luchtweg infectie en is heel benauwd. Ik was vanacht zo wanhopig dat ik het onder zijn voetjes heb gesmeerd in de hoop dat het wat deed. Resultaat was dat hij eindelijk begon te hoesten waardoor de luchtweg iets vrij kwam en hij meer lucht kreeg. Hij klonk daarna niet meer zo benauwd

3 jaar geleden

Je hebt twee varianten, ook speciaal één voor baby's vanaf 6mnd tot 3 jaar. Zit geen menthol in, das volgens mij het verschil 🤔

3 jaar geleden

Reactie op mamafloor

Ik smeer het ook op zijn slaapzakje! Tip van mijn ouders gehad 😉
ben je dan niet bang dat het aan zijn vingertjes komt en in zun mond doet?

3 jaar geleden

Je mag verkoudheidsbalsem met menthol, zoals die van Dampo of Luuf, nooit gebruiken bij kinderen onder de 2 jaar. Zij kunnen er in het ergste geval een ademstilstand van krijgen. Luuf heeft naast zijn gewone balsem en die voor kinderen een speciale zalf voor baby's, die gebruikt kan worden voor kinderen vanaf 6 maanden tot 3 jaar. Daarin zit geen menthol, maar wel eucalyptus, kamfer en marjoraan.

3 jaar geleden

Hier werd het vanuit de huisarts zelfs geadviseerd. Heb het op haar borst onder haar romper gesmeerd.