20 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Momanddad
Ik heb net intake gehad met kraamzorg, en die raden juist die matrassen af ...
Ik heb ook gehoord van de kraamzorg dat aerosleep nog wel te koud kan zijn voor echt pasgeboren baby’s. Wij hebben eerst een cosleeper met een normaal matrasje. Maar daarna een aerosleep matras wanneer het kindje kan draaien en naar een ledikantje gaat.
5 jaar geleden
De kleine van ons gaat voorlopig eerst in het wiegje liggen bij ons op de kamer. Dus wij hebben de aerosleep essential genomen, tegen die tijd dat ze in t bedje slaapt kan ze ook haar eigen temp regelen.
5 jaar geleden
Het aerosleep matras komt overheen met andere matrasjes. Vooral de topper is gericht op het doorademen.
Dus je kan ook een aerosleep topper op een gewoon matras doen.
Alleen wij vonden hem keihard.
Wij zijn voor de Pretura excellent spring gegaan. Met een baby en peuterzijde. En ademend door de gaten in het matras zelf.

5 jaar geleden
Reactie op baby0106
Heb me best wat verdiept in matrasjes en heb uiteindelijk geen aerosleep aa ...
Precies dit! Nog niet de IKEA aangeschaft maar ik ben niet overtuigd van de aerosleep.
5 jaar geleden
Ik kreeg te horen dat je gewoon een normaal matrasje van bijv Ikea moest aanschaffen omdat aerosleep niet goed blijkt te zijn. Als je zo’n topper erover legt dan haalt de kraamzorg die er hier uit. Plus ik het ook best onzin vind om een duur matrasje te kopen, die van Ikea zijn als beste getest 👍
5 jaar geleden
Reactie op Sandra38
Ik kreeg te horen dat je gewoon een normaal matrasje van bijv Ikea moest aa ...
Klopt, een aerosleep laat veel lucht door, er ontstaat een soort tocht waardoor de kleine te snel afkoelt. Dus een goeie kraamhulp haalt deze topper altijd weg!
5 jaar geleden
Reactie op Denisedj
Dat probleem loop ik dus ook tegen aan, mensen adviseren geen aerosleep maa ...
Met ca. 4 jaar willen ze toch een ‘groot’ bed. Doorgroei is ook niet helemaal meer wat het was zag ik gisteren. Daarom besloten gewoon het ledikant van 60x120 te bestellen. En het matras van Ikea te kopen. Beste getest door de Consumentenbond. Bij Babypark kwamen ze met de Pretoria Excellent Spring aanzetten als beste advies. Én daar moest nog een speciaal luchtdoorlatend molton bij enz. Je komt dan sowieso boven de 400,- uit!
Kan me niet voorstellen dat iedereen die een baby krijgt dat doet.
Dus wij hebben de Kidsmill Modular kamer gekocht met het ledikant 60x120. En dus het matras van Ikea kopen we erbij.
Succes met jullie keuzes allemaal!

5 jaar geleden
Reactie op Syl500
Met ca. 4 jaar willen ze toch een ‘groot’ bed. Doorgroei is ook niet helema ...

En Aerosleep moest nog een soort topper op om het luchtdoorlatend te maken. Is net als met boxspringmatrassen en een topper: als je matras sowieso al goed is, is zo’n topper niet nodig. Is zo’n topper wel nodig dan is alleen het matras dus niet goed genoeg of ‘af’. Gewoon kiezen voor een goed matras. Daar zit alles in 1 en zou een extra topper het de goede werking juist verminderen.