3 Reacties

4 jaar geleden

Een wiegmatras hoeft helemaal niet dik te zijn, als je kindje maar ondersteund wordt. Mag zelfs maximaal 5 cm dik zijn omdat je kindje anders te hoog ligt (dus de opstaande rand niet meer hoog genoeg is). Ik weet niet hoe dik de Aerosleep essential wiegmatras is hoor, verder geen onderzoek naar gedaan, maar het kan dus best zijn dat die juist hartstikke goed is ook al is die dunner?

4 jaar geleden

Mijn kraamzorg gaf aan dat aerosleep goed is, maar niet voor pasgeborene. Omdat ze moeilijker hun warmte kunnen vasthouden ofzo. En de reden van aerosleep is dat het veilig is wanneer een kindje omdraait/nog kan ademen en dat gebeurd ook nog niet de eerste maanden. Verder weet ik dat in een wiegje of cosleeper nog geen dik matras hoeft te liggen, een dun matrasje van een paar cm is prima. Dus wij hebben aerosleep in het ledikant, maar in de wieg een normaal dun matrasje.

4 jaar geleden

Misschien heb je hier nog wat aan? Ik heb nu het meegeleverde matrasje van onze wieg, en die een beetje “getest” zoals in dit artikel staat. Maar ze hebben ook heel veel soorten en maten in hun webshop zag ik. https://www.babyxpress.nl/product-informatie/75-dikte-matras-kinderwagen-wieg-en-box