116 Reacties

5 jaar geleden

nh = nu* 😊

5 jaar geleden

Ik ga eerst afwachten of het lukt. Een goede borstkolf is niet goedkoop maar wel zo gekocht mocht het nodig zijn😊 ik haal voor de zekerheid 2 a 3 flesjes van dr browns in huis voor als BV niet lukt en eventueel dus voor later als ik ga kolven.

5 jaar geleden

Oh ja goedemorgen sooph 😅 als de borstvoeding onverhoopt niet op gang komt is een kolf natuurlijk helemaal niet nodig, flesjes wel. Hmmm nou vandaar dus ook mijn dilemma. Ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken!

5 jaar geleden

Als bv lukt dan bestel ik een Ardo dubbele borstkolf. Flesjes haal ik glazen flessen van Avent en Nuk. Ik haal 2 merken voor het geval 1 merk niet bevalt hebt ik altijd een back-up in huis. Van beide merken haal ik ook maar 2 flesjes. Ik ga geen plastic flesjes gebruiken.

5 jaar geleden

Bij mijn eerste kindje een kolf geleend van de lactatiekundige, volgens mij kun je ze ook huren bij medipoint. Hoef je allen zelf de opzetstukjes te kopen. Mocht borstvoeding toch niet lukken, dan heb je geen dure kolf aangeschaft.

5 jaar geleden

Ik ga voor flesjes van Hegen en een ‘kolf’ van Haakaa die je melk opvangt terwijl je je kindje aan je ene borst laat drinken. Zo heb ik iig de basis in huis en ben ik geen honderden euro’s verder aan een kolfapparaat. Dat kan dan altijd nog als alles goed op gang komt evt!

5 jaar geleden

Kolf huren via thuiszorg winkel / kraam organisatie.(dit zijn vaak extreem goeie en fijne apparaten die goed kunnen helpen e.e.e.a. op gang te krijgen) Als het allemaal lukt kun je daarna een kolf kopen.

5 jaar geleden

Reactie op Ellaflora

Ik ga voor flesjes van Hegen en een ‘kolf’ van Haakaa die je melk opvangt t ...
Hegen flesjes heb ik ook besteld. Mooi systeem. Haakaa heb je daar goede ervaringen mee? Gaat het vanzelf en is het dus niet een echte handkolf?

5 jaar geleden

Ik kon de Borstkolf van m’n schoonzusje goedkoop overkopen. Dus dat is een gelukje. Als ik hem niet kon overnemen zou ik er eerst 1 huren, en dan pas zelf 1 aanschaffen. Qua flesjes kom ik er echt niet uit.. ik wil sowieso glazen flessen gaan gebruiken. Maar weet niet goed wat aan te schaffen.. 2 verschillende ? En zo ja welke dan? Pfff je hebt ook zo veel keus.

5 jaar geleden

Reactie op Itsme1234

Hegen flesjes heb ik ook besteld. Mooi systeem. Haakaa heb je daar goede er ...
Helaas moet ik er wel nog even op wachten ivm leveringsproblemen (Hegen). Hopelijk op tijd! Haakaa nog geen ervaring mee, maar heb een beetje gegoogled en video’s ervan gekeken. Het is idd geen handkolf. Puur voor opvangen wat ik eruit begrijp en de ergste druk kan je er volgens mij wel ‘afkolven’ door de Haakaa erop te zetten.

5 jaar geleden

Kolf zou ik pas kopen na de bevalling. Ik heb de elektrische kolf van nuby bij de vorige zwangerschap gebruikt. Deze heb ik denk ik na 2 maand pas gekocht. Toen was het nodig om te kolven en oefenen met drinken uit de fles. Maar kan ook eerder nodig zijn als het moeilijk op gang komt bijvoorbeeld. Qua flessen zou ik geen set kopen maar een paar lossen. Ik begon bijvoorbeeld met 1 difrax 1 dr Brown en 1 avent met de kleinste speen. Verschilt per baby welke ze het beste pakken. Uiteindelijk was hier difrax de enige die hij wou. Succes met keuzes maken.

5 jaar geleden

Kolf wacht ik even af! Ik kan anders de Medela zo'n automatische van mn schoonzusje overkopen (zo goed als nieuw, in Mei vorigjaar gekocht) overnemen. Ik heb een difrax flessen set 😊

5 jaar geleden

Ik twijfel heel erg tussen de Medela freestyle flex of de Elvie. Maar koop ze pas veel later, mijn dilemma gaat meer om het geld (wil dubbele kolf)🤣 Qua flesjes wil ik 1 de Brown en 1 Avent natural proberen eerst kijken wat hij wil!

5 jaar geleden

Ik denk dat ik vast een handkolf aanschaf zodat ik die eventueel kan gebruiken om de voeding op gang te brengen. Als het dan lukt ga ik kijken naar een elektrische.

5 jaar geleden

Kraamzorg raad aan het nog niet aan te schaffen. Je kunt, mocht het nodig zijn, er eentje huren voor de eerste week bij de thuiswinkel. Daarna kun je kijken welke je aan gaat schaffen.

5 jaar geleden

Ik zit te denken om de kolf en flessen van Lansinoh te kopen. Wil niks met plastic en bij Lansinoh zijn de flessen van glas en is dat allemaal aansluitbaar. Maar eerst maar ff afwachten of ik daadwerkelijk borstvoeding kan geven, kreeg het advies van de kraamzorg om nog geen kolf te kopen totdat je zeker weet dat borstvoeding ook echt goed gaat

5 jaar geleden

Gewoon die van aliexpress. Die is tussen de €10 en €15. Ik heb die ook en doet net zo goed zijn werk

5 jaar geleden

Uit eigen ervaring: pas iets kopen als de kleine er is. Je kunt zelfs de eerste week (Of weken ligt aan jezelf) via een zorgelijke de professionele massamoord huren (bij ons is dat maar voor 2,50 per dag) echt ideaal! En daarna kun je nog altijd eentje kopen 😊

5 jaar geleden

Uit eigen ervaring: pas iets kopen als de kleine er is. Je kunt zelfs de ee ...
Zorgelijke = zorgwinkel (sorry voor autocorrectie)

5 jaar geleden

Ik zag toevallig dat mijn verzekering (VGZ + aanvullend) eenmalig €80 vergoedt voor een borstkolf. Mag bij elke winkel die ze verkoopt of verhuurt aangeschaft worden. Misschien handig om na te gaan hoe dat bij jullie geregeld is voordat je er 1 aanschaft.