33 Reacties

één jaar geleden

Halfvolle koemelk! Vanaf zijn eerste verjaardag precies, geen kv meer (hij dronk al halfvolle melk, en de bus kv was toevallig op). En vanaf 14mnd helemaal geen flesjes meer :) Hij krijgt bij zijn ontbijt en/of lunch een beker melk, en 's avonds nog iets van yoghurt/kwark.

één jaar geleden

Reactie op taraa08

Halfvolle melk of volle melk, mijn moeder zei dat haar vroeger werd verteld ...
Überhaupt beter voor kindjes om volle producten te krijgen inderdaad. Kleintjes onder de 3 hebben mega veel vetter nodig voor de hersenontwikkeling. Dus ook roomboter en Griekse Yoghurt ipv magere varianten. Ons zoontje krijgt altijd een mix van volle koemelk en gefortificeerde sojamelk vanwege de verschillende voordelen.

één jaar geleden

Reactie op welbree

Hier werd warme koemelk ook geweigerd, maar koude melk werd wel geaccepteer ...
Ga ik dat eens proberen.

één jaar geleden

Reactie op Jaja1989

Überhaupt beter voor kindjes om volle producten te krijgen inderdaad. Klein ...
Daar zijn de meningen toch wel over verdeeld, omdat volle melk producten doorgaans vooral meer verzadigd vet bevatten dan de halfvolle of magere. En das nou juist de ongezondere vet variant. Ik ben geen wetenschapper dus ik kan niet zeggen wat juist is en heb verder geen mening, anders dan dat er voor beiden dus iets te zeggen is

één jaar geleden

Reactie op RianneHelms

Ga ik dat eens proberen.
En inderdaad langzaam kv mengen met koemelk? Desnoods eerst wat lauwer maken dan normaal en dan langzaam meer melk, minder kv en kouder? Ik doe ook maar een gooi 😂

één jaar geleden

Reactie op Thérèse

Daar zijn de meningen toch wel over verdeeld, omdat volle melk producten do ...
Blijkt uit onderzoek dat dat voor kleine kinderen niet erg is, en juist heel gezond is. Zit ook veel verzadigd vet in borstvoeding. Wel interessant :)

één jaar geleden

Hier wat interessante artikelen (zie bij radboud het algemene stuk advies): https://www.radboudumc.nl/afdelingen/maag-darm-en-leverziekten/onze-onderdelen/dietetiek/meer-informatie/voedings-en-dieetadviezen/energierijke-voeding-voor-kinderen/algemene-adviezen https://www.oudersvannu.nl/nieuws/volle-melk-beter-voor-kinderen-dan-halfvolle-melk/

één jaar geleden

Bedankt. Als gezegd heb ik geen mening willen verkondigen, slechts willen benoemen wat ook gezegd wordt. Wellicht is het onderzoek voor een ander erg interessant

één jaar geleden

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/kinderen-en-jongeren/geef-ik-mijn-kind-volle-halfvolle-of-magere-melk-.aspx

één jaar geleden

Reactie op Jaja1989

Hier wat interessante artikelen (zie bij radboud het algemene stuk advies): ...
Dit radboud artikel gaat over wat je moet doen als kinderen moeten aankomen/te weinig eten, dus is zeker geen algemeen advies voor alle kinderen. Het onderzoek dat ouders van nu aanhaalt wordt ook besproken door het voedingscentrum (zie m'n post hiervoor). Het voedingscentrum geeft argumenten waarom je op basis van dat onderzoek niet die conclusie kan trekken dat volle melk beter is.

één jaar geleden

Koeienmelk rechtstreeks van de boer! Onze kids lusten de melk uit winkel niet (meer) 🤭🫣

één jaar geleden

Koemelk halfvol

één jaar geleden

Reactie op RianneHelms

Hier weigert hij koemelk, dus geef opvolgmelk met 2 schepjes minder poeder ...
Mijn oudste weigerde warme koemelk, maar koude koemelk dronk hij toen wel… :-) heb je dit ook al eens getest?