9 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb het op werk meteen aan m'n leidinggevende laten weten aangezien ik ook niet overal meer mee mag werken en ik zelf niet precies wist wat wel en wat niet mag. Ik werk op een laboratorium. Verdere collega's weten het nog niet. Tot nu toe kan ik nog subtiel die werkzaamheden die ik niet mag uitvoeren door andere collega's laten uitvoeren.
5 jaar geleden
Reactie op Ides
Zolang je een goede afzuiging hebt tijdens het solderen kan dat prima.
Is dat zo? Bij mijn oude werk hadden ze de zelfde afzuiging systeem en vrouwen die zwanger raakten stopten meteen met solderen.
5 jaar geleden
Ik heb het ook direct aan mijn leidinggevende vertelt. Ik vloei namelijk op en af en moet het al rustig aan doen.
Ook was er een medewerker met Corona en zie veel mensen.
Daarnaast kan ik mijn werk (zorgplannen) ook prima vanuit huis op een aantal afspraken na. Dus nu de afspraak gemaakt dat ik enkel kom als ik belangrijke afspraken heb staan.
5 jaar geleden
Ik ben 7 + 1 weken zwanger en heb het gister verteld aan mijn baas. Ik ben kleuterleidster. Vorige week heb ik vernomen dat door bezuinigingen ik ben baan kwijt raak. Hiervoor gingen we gister o.a. een plan van aanpak maken. Mijn baas kan er niets aan doen dat ik mijn baan volgend jaar kwijt raak en doet er nu alles aan om mij te helpen om een fijne nieuwe plek te krijgen. Daarom heb ik het verteld. Wel zo netjes als als alles op tafel ligt. Ze was razend enthousiast met het nieuws, ondanks dat ik het gehele derde trimester niet voor de klas mag staan m.b.t. Corona...
5 jaar geleden
Ik heb het met 9 weken verteld aan mijn baas, omdat zij de planning van volgend jaar onder anderen rond mijn vrije dagen aan het maken waren. Ik vond het wel zo netjes om te vertellen. Hij was enthousiast en blij voor me en zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken over mijn verlenging aanstaande februari.
5 jaar geleden
Ik ben poetshulp en ik vertel het binnen 2 weken aan de werkgever omdat ik dan toch wat verder ben en ook naar het kantoor moet gaan. Ben dan 9+5
5 jaar geleden
Ik heb het vrij snel gezegd. Een week nadat ik het wist. Kon echt niet langer wachten. Het is fijn dat mensen rekening met je kunnen houden en als het kan zonder dag het moet taken van je overnemen. Ik werk op het werk met monomeer en kunststoffen (tandtechniek) met goede afzuiging kan ik het werk gewoon blijven doen, al vind mijn baas het nu ook fijner om soms wat over te nemen als het haar lukt. Toch fijn dat ik het zo snel verteld heb.
5 jaar geleden
Ik werk 34-36uur in de zorg en heb veel met gezonde maar ook covid patienten te maken.
Gelukkig hebben we op werk al goede maatregelen en beschermingspakken aan.
Werkgever krijgt het pas met 12 weken te horen