23 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb wel een band liggen in de kast, maar meer voor uit voorzorg, dus nog geen ervaring mee. Slaap je met een (voedings) kussen tussen je benen? Heb gelezen dat dit ook kan helpen!
5 jaar geleden
Ik heb er eentje gekocht die ik om doe bij lang lopen en staan. Via www.bekkenbandshop.nl... Je kunt op basis van klachten kijken welke band geschikt is. Ik heb een stevige rugband
5 jaar geleden
Ik gebruik al een aantal weken een buikband. Ik draag hem alleen als ik een stuk moet lopen, of lang moet staan. Dan helpt het mij echt!! Het zit alleen erg strak (dat hoort hoor) waardoor het niet fijn is om hem lang te dragen. En ze adviseren juist ook om het niet te vaak te dragen omdat je spieren er “slap” van worden.
5 jaar geleden
Ja die band helpt echt. Ik heb er ook een en rond de 20 weken ook meer last gekregen van mijn bekken en banden, in die periode heb ik hem met regelmaat gedragen, geeft echt extra ondersteuning waardoor je de dag beter door komt.
Ik vond het vooral fijn op werkdagen (ik werk in de zorg, 24 uurs setting waar ik veel loop) en bijvoorbeeld als we gingen wandelen.
Nu al een tijd niet meer gebruikt omdat de banden en bekken minder snel vermoeid zijn.
5 jaar geleden
Mijn vroedvrouw haar advies:
Ze staan er niet om te springen omdat dat je spieren 'lui' maakt en dat de bevalling kan bemoeilijken.
Dus indien je er eentje draagt, enkel gebruiken bij inspanningen waar je veel last van hebt. En bij rust uit doen.
Ze had ook als tip gegeven dat je gewoon een sjaal strak kan binden op die momenten.
Mijn fysio is er eigenlijk al helemaal niet over te spreken.
Zelf heb ik ook eentje, en vond ik het niet zo comfortabel.
Dus raad ik je aan om goed onderzoek te doen op voorhand 😊
Natuurlijk doe je gewoon waar jij je het beste bij voelt.
Veel succes 🍀
5 jaar geleden
Ik draag nu sinds week 19/20 en buikband, want ik trok de pijn in mijn onder rug echt niet meer. Ik kan heel goed tegen pijn, maar pfff wat was dit zwaar. Zeker met werk. Ik heb toen deze aangeschaft: https://www.bol.com/nl/p/simia-premium-zwangerschapsband-verstelbaar-buikband-bekkenband-ondersteuning-tegen-rugklachten-striae-zwangerschapscadeau-beige/9200000103642623/
Ik heb echt nog wel last van mijn rug, maar echt véél minder. Het heeft echt steun. Ik draag het de hele dag. Dus ik ben er hartstikke blij mee.
5 jaar geleden
Ik gebruik ook een bekkenband. Maar alleen bij inspanning: huishouden, wandelen, tillen. Mijn fysio zei dat je hem absoluut niet constant moet gebruiken omdat je spieren dan juist verslappen.
5 jaar geleden
Ik zou altijd alleen in overleg met een fysio pas overgaan tot een band gebruiken. Zij kunnen je goed adviseren over hoe vaak je hem kunt gebruiken en hoe je hem goed draagt. Zelf met 12 weken al met band begonnen. Een andere band dan bij mijn vorige zwangerschap, deze helpt mij goed als ik stukken loop of meer moet doen. Volgens mijn fysio kun je deze vaak dragen en voordeel: aan 2 kanten aan te trekken.

5 jaar geleden
Ik loop bij de bekkenfysio en die is er niet over te spreken, zelfde reden als hier al meerdere keren wordt aangegeven. Gebruik je de app ROST MOVES al? Staan heel veel handige tips in over hoe je bijvoorbeeld op moet staan uit bed, moet tillen etc. Scheelde al de helft voor mij door alle basis bewegingen goed uit te voeren :)
5 jaar geleden
Reactie op KimH89
Ik draag nu sinds week 19/20 en buikband, want ik trok de pijn in mijn onde ...
Ik gebruik deze band ook. Hij is erg comfortabel. Je voelt bijna niet dat je hem draagt en ondersteund goed.
Ik gebruik hem: bij zwaardere huishoudelijke klussen of lang wandelen.
En ik ga hem straks na mijn bevalling gebruiken ter ondersteuning. dan komt je buik wat sneller terug in vorm en hangt het niet ineens allemaal. Schijnt soms de eerste weken ook een onprettig gevoel te zijn.
5 jaar geleden
Ik gebruik de buikband Anita van prenatal. Heb sinds 12 weken al last van m’n bekken en kan echt niet lang staan en lopen zonder die band 🙏🏼 ik vind m top!