Hier hetzelfde. Ze vind het zelf hilarisch. Ik wat minder 🙈 hebben haar nu zo strak zitten dat het echt niet kan. Lijkt me niet fijn zitten maar vond het geen fijn idee
Ik heb me er even flink in verdiept laatst.
Die clips mogen officieel niet in Nederland.. dit omdat het bij een ongeluk op een plek druk uitoefent die ernstig letsel kan veroorzaken + hulpdiensten krijgen je kindje niet met 1 handeling los (denk bijv. Bij het lekken van gevaarlijke stoffen na een ongeluk of bij een te water raking...
Wel mag een 5punts anti escape system, maar die zijn overal uitverkocht waar ik ze online kan vinden (bij betrouwbare shops)....
Wel vreemd dat zo’n gordelclip verboden is maar wel wordt verkocht op Bol e ...
Klopt! Is bijv ook net gordel verlenger (onze autogordel was te kort om e maxicosi vast te zetten). Die verlengers worden gewoon op bol enz verkocht. Heb toen navraag gedaan bij anwb, die stuurde me door naar politie, daar navraag gedaan, die hebben het uiteindelijk aan rdw voorgelegd, bleek ook niet te mogen...😅
Toch nog iets strakker proberen denk ik, lijkt niet fijn voor ze. Maar de mijne lukte het niet meer. En sindsdien volgens mij ook afgeleerd meteen want zo strak zit ie niet meer.
Hadden wij met onze oudste dochter ook last van, daarom nu voor onze dreumes de Cybex Pallas gekocht, waarbij een kussen voor de buik zit ipv riempjes. Werkt top.