12 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter kan zich 30 tot 40 minuten aan een stuk zelf vermaken, als ze eens jammert dan loop ik naar de box en geef ik haar een aai over haar wangen zodat ze weet dat ik in de buurt ben, en dan is het meestal ook goed. :)
2 jaar geleden
Mijn zoontje van bijna 8 maanden houd dit ongeveer een kwartier vol. Hij houd alleen niet van liggend spelen, dus nu zetten we hem zittend in de box met kussens rond hem, dit gaat goed. In zijn loopstoel houd hij het wel langer dan 15 minuten vol...hij heeft denk ik gewoon een korte aandachtsspanne
2 jaar geleden
Wisselend soms wel een uur lang en soms 5 min. Ligt echt aan zijn bui. Als hij jammert kijk ik het een paar min aan en anders pak ik hem op
2 jaar geleden
Ik ben al heel blij als het hier 10min lukt 🙈 zoontje wil heel graag naar z'n speeltjes toe bewegen, maar kan nog niet kruipen. Probeert het wel, maar dan meteen frustratie omdat het niet lukt.. ik merk wel als er andere kindjes in de buurt zijn dat het wel goed lukt: hij wil dan alles gezien hebben!
2 jaar geleden
Reactie op Kimmie21
Heel herkenbaar. Als er andere kindjes zijn dan kijkt ze haar ogen uit. Maa ...
Ik ben blij dat het herkenbaar is, want als ik de tijden hier onder las, werd ik toch een beetje ongerust 🙈 als het kan, ga ik hem wel telkens troosten als hij gefrustreerd raakt, ik zie het dan maar als coregulatie van zijn frustratie, dus dat we dat trainen in plaats van zelfstandig spelen 😅 vaak zetten we hem dan maar gewoon bij ons in de wipper of eetstoel met wat speelgoed. Dan kan hij alles zien wat wij doen en daar gaat het alleen spelen ook veel beter omdat de frustratie van het niet vooruit geraken er niet is.. ik hoop maar dat het betert eens dat hij kan kruipen 🤞🤞🤞
2 jaar geleden
Als hij piept ga ik er eerst bij zitten en mee spelen. Of iets anders aanbieden waar die mee kan spelen. Werkt wel goed hier!
2 jaar geleden
Hier denk ik bij een goede uitgeruste bui een minuut of 20? Dan heeft ze mij even nodig maar kan ze daarna wel weer door. Ze maakt sowieso tussendoor af en toe contact. Speelkleed ligt midden in de kamer waardoor dat makkelijk kan. Bij jengelen/frustratie kijk ik het heel even aan, soms heeft ze het na 2 sec al zelf opgelost. Anders help ik, vaak is het dat ze net een speeltje al tig keer heeft proberen te pakken wat niet lukt. Soms zit er een arm of been heel onhandig onder haar lijfje. Of hoor je een soort van gekreun vanwege alle push ups. Hou het ook altijd wel beetje in de gaten, ze komt steeds verder de kamer in en zodra ze moe begint te worden kan ze ook best een keer vallen of zich stoten. Op dat soort momenten of als ze wel erg gefrustreerd raakt kom ik erbij zitten of gaan we een boekje lezen.