12 Reacties
2 jaar geleden
Vooral nu de warmere dagen eraan komen gewoon laten doen. Klein bordje voor hem om te oefenen en tussendoor geef jij hem hapjes vanuit de normale hoeveelheid. Kort onder de douche en hij is weer schoon. De eerstoel/vloer is meestal ook binnen 5 min weer schoon. Als je nu begint met oefenen dan is het met de herst/winter minder een kliederboel omdat hij het al geoefend heeft.
2 jaar geleden
Herkenbaar! Ik laat haar wel zelf eten met de lepel, ook de yoghurt. Ik houd het bakje bij mij, doe het zelf of soms met haar op de lepel (geen volle lepel), help eventueel wat mee richting haar mond bewegen en laat dan los. Tot nu toe valt het qua kliederboel mee, we doen haar zo'n vestje aan tegen het knoeien en hebben een hond die de grond graag poetst 😆
2 jaar geleden
Jep, herkenbaar. Vaak lukt het me aan het begin van de maaltijd nog om enigszins te voeren of de lepel met eten aan te geven, maar het loopt er eigenlijk nu standaard op uit dat m’n dochter zelf verder wilt eten. Dan laten we dat maar gebeuren. Soms lukt het nog om haar handje met lepel een beetje te begeleiden. Het wordt een teringzooi idd, mja, dit zal ook wel weer een fase zijn 🤷🏻♀️
2 jaar geleden
Ik heb er zelf zo’n ontzettende hekel aan dat alles, maar dan ook echt alles, onder zit met het eten. Ik geef yoghurt tegenwoordig in een knijpzakje die we zelf kunnen vullen maar voor de rest laten we het haar zelf doen vanwege de ontwikkeling. Het is helaas iets waar we doorheen moeten bijten.
2 jaar geleden
Hier ook aan het oefenen met baby servies.
Sinds ik deze gebruik van Amazon, laat ik haar lekker kliederen en niks wordt vies🤗 echt ideaal.
Nu oefenen we met de lepel te eten, zij probeert het dan, en ik stop alsnog een volle lepel in de mond wanneer zij haar baby lepeltje in de mond probeert te doen 😊 dan vul ik haar lepeltje met yoghurt, wanneer zij het uit haar bordje (waar weinig in zit) wilt halen 😂
Uit een baby kopje drinkt ze zelf water, ook al knoeit ze, niks wordt vies🤗
En ze is gek op aardbeien&watermeloen zelf eten, dat wordt ook een kliederboel.
Als ze klaar is maakt ik het met een nat doekje en wat dreft schoon en klaar.
zij tevreden & ik tevreden
2 jaar geleden
Ik voel met je mee! Hier wilt ie het soms ook zelf met de lepel en ik krijg al de kriebels als hij met z'n vieze handen in z'n haar gaat wrijven🤣 toch wil ik hem vaker laten oefenen omdat het goed is voor z'n ontwikkeling. Dus dan maar op mama en papa dagen en in het weekend