13 Reacties
2 jaar geleden
Hoe hoog is z'n koorts? Ik hoor de laatste tijd om me heen veel de zesde ziekte en ons zoontje ook gehad.
Idd verder geen symptomen behalve minder eten/drinken veel slapen.
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Hoe hoog is z'n koorts? Ik hoor de laatste tijd om me heen veel de zesde zi ...
Had jouw zoontje ook geen vlekken verder dan? Ik ben een beetje zoekende, omdat hij dus ook tandjes krijgt.. maar verder zou het anders goed de zesde ziekte kunnen zijn, maar verder geen symptomen, behalve een rode plek op z’n tong (maar voor hetzelfde geld heeft hij op z’n tong gebeten 😅)
2 jaar geleden
Onze dochter had ook de zesde ziekte vorige week. Begon met 4 dagen koorts (rond de 39,3) en daarna rode vlekjes. Uiteindelijk ook een oorontsteking waar ze meeste last van had.
Ik begreep wel dat bij zesde ziekte lang niet alle kindjes die rode vlekjes krijgen, waardoor je het niet altijd zeker weet.
Onze dochter wilde ook weinig eten, maar dronk gelukkig wel. Dat is allerbelangrijkste zei de huisarts. Dat eten komt wel weer.
Hopelijk knapt je zoon weer op!
2 jaar geleden
Reactie op Fie89
Had jouw zoontje ook geen vlekken verder dan? Ik ben een beetje zoekende, o ...
De vlekken kwamen pas toen de koorts weg was na dag 4 met koorts! Toen 2-3 dagen vlekken en was weg!
Ze krijgen geen koorts van tandjes, hooguit beetje verhoging. Wel kan het zijn dat rond de periode dat de tandjes doorkomen ze veel dingen in hun mond stoppen en daardoor meer ziektekiemen binnen krijgen.
Die 39.8 komt niet van tandjes! Ken je kindje verder niet maar mijn zoontje zat ook boven 39 graden en ook verder geen symptomen.
Je doet het verder hartstikke goed. Ik zou hem drinken en eten blijven aanbieden. Luiers moeten minimaal 1 natte luier per 12 uur, maar omdat je in warmer klimaat bent zou ik mss 6-8 uur aanhouden. Geef bijv natter fruit, kijk wat ie lekker vindt. Hij mag minder eten en drinken als hij ziek is (bij ons was dat echt VEEL minder 2-3 dagen) maar kijk wat je er wel (zonder forceren) er in krijgt. Mss vindt ie een waterijsje wel fijn/lekker.
Lekker paracetamol geven tegen de koorts dan voelt ie zich ook comfortabeler. Luchtig kleden zodat hij z'n warmte kwijt kan
2 jaar geleden
Is hij onlangs gevaccineerd? De vaccinatie die ze met 14 maanden krijgen, kunnen ze echt last van krijgen
2 jaar geleden
Kan heel goed de zesde ziekte zijn. Hier ook 4 dagen hoge koorts, en toen de koorts zakte kwamen de vlekjes. Eten wilde hij ook niet, enkel de fles. Vervelend zeg zo op vakantie i.c.m. de tandjes! Het belangrijkste is dat hij drinkt, heel veel meer kun je niet doen. Wij mochten een combi van paracetamol en nurofen geven, en verder hebben we heel veel geknuffeld die dagen. Beterschap!
2 jaar geleden
Hier hadden wij ook 3 dagen koorts en opeens had hij veel plekjes rond zijn billen, toen op zijn handen en voeten. Blijkt mond, hand, voet ziekte te zijn. Hetgeen waar hij veel last van had waren de blaren in zijn mond (ziet er uit als aften) wilde dus ook alleen drinken en hebben 3 dagen vlesvoeding weer gegeven. Nu is hij gelukkig weer de oude en eet weer. Hier in noord Holland heerst het, veel gevallen op de opvang.
Succes, probeer anders goed in zijn mond te kijken voor blaren.