19 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op xzga
Ik zou ors aanbieden. Onze dochter had dit een paar weken geleden en het zi ...
Wat is dit? En hoe gebruik je het kun je link sturen?
2 jaar geleden
Reactie op xzga
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-o-r-s-oral-rehydration-salts-sachets/p/215 ...
Mijn zoon is 10+ kg hoeveel moet ik gebruiken?
2 jaar geleden
Reactie op BeautifulSoul
Mijn zoon is 10+ kg hoeveel moet ik gebruiken?
10 kg zou 100-200 ml per uur zijn. Wel redelijk veel dus. Dan zou ik gewoon wat hij binnen krijgt alle beetjes helpen. Veder goed letteb op symptomen als: geen plasluiers niet meer allert zijn. Dat kunnen tekenen van uitdroging zijn
2 jaar geleden
Reactie op Chann07
10 kg zou 100-200 ml per uur zijn. Wel redelijk veel dus. Dan zou ik gewoon ...
Okee dat ga ik dan in de gaten houden!
2 jaar geleden
Reactie op Momanddad
Zetpillen zou ik niet langer blijven geven, de koorts moet het werk doen, d ...
Nee precies maar het is o zo verleidelijk " makkelijke uitweg " " geen pijn meer " maar ik heb nu het gevoel ik blijf maar bezig... het gaat niet over
2 jaar geleden
Reactie op Carlien20
Als je het niet vertrouwd of je zorgen maakt zou ik sowieso de huisarts eve ...
Dit!
2 jaar geleden
Reactie op Momanddad
Zetpillen zou ik niet langer blijven geven, de koorts moet het werk doen, d ...
Hoe lang doe je dit? Mijn kleine is ook ziek en probeer zo weinig mogelijk zetpillen of iets dergelijks te geven. Maar op een bepaald moment was hiu gloeiend heet en leek hij echt te verzwakken. Toen toch maar ene gegeven.
Ik kleed hem sowieso minder aan, veel bij mij knuffelen ed maar helemaal geen zetpil leek me nu niet verstandig (is mijn eerste dus alle adviezen zijn welkom)
2 jaar geleden
Onze kleine is ook vanaf vrijdag ziek en 41 graden koorts. Ik ben toen met haar bij de huisartsenpost geweest en ik moest haar toch een zetpil geven. De volgende dag heb ik haar geen zetpil gegeven omdat ik dat eigenlijk liever niet doe. Gister avond was de koorts weer 41 graden en ben ik weer naar de huisartsenpost geweest. Hier kreeg ik het advies om echt elke 6 uur een zetpil te geven omdat anders de koorts terug komt en ze een koortsstuip kan krijgen als ik maar 1 zetpil geef per dag.
2 jaar geleden
Reactie op Sannecaroline
Onze kleine is ook vanaf vrijdag ziek en 41 graden koorts. Ik ben toen met ...
41 graden koorts en dan geen verder onderzoek?? Kijk, als je kleintje 39 graden koorts heeft snap ik nog dat er gezegd word geef maar een zetpil. Maar als je kindje al dagen 41 graden koorts heeft is er veel meer aan de hand lijkt me en moet er onderzoek gedaan worden naar de oorzaak.... Tenminste, dit zegt mijn gevoel 😂
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
41 graden koorts en dan geen verder onderzoek?? Kijk, als je kleintje 39 gr ...
Ja natuurlijk is er onderzoek gedaan, daarom ben ik ook naar het ziekenhuis gegaan omdat ik 41 graden ook veel te hoog vind! Ze heeft nu 10 dagen waterpokken en het kan goed zijn dat daar de koorts van komt. Er is naar haar longen geluisterd, haar hart en ook haar oren zijn nagekeken. Verder drinkt en eet ze wel goed en is ze ook vrolijk
2 jaar geleden
Reactie op Sannecaroline
Ja natuurlijk is er onderzoek gedaan, daarom ben ik ook naar het ziekenhuis ...
Aaah oke!! Gelukkig word er onderzoek gedaan. waterpokken zouden inderdaad de oorzaak kunnen zijn
2 jaar geleden
Mijn zoontje is heel ziek geweest. Ook 40 graden koorts, maar hoesten ook z’n longen uit zijn lijf. Meerdere keren bij de HA geweest en na antibiotica kuur en pufje zelf nog in het ziekenhuis beland met uiteindelijk RS virus. Ik raad dus aan om gewoon de HA te bellen als je het niet vertrouwd. Zij kunnen kijken of er achterliggende redenen zijn waarom hij zo ziek is.
2 jaar geleden
Ik geef mijn zoon gewoon een zetpil als hij ziek is en pijn heeft. Wij kunnen zelf aan geven of we een paracetamol nodig hebben. Een baby kan dit niet. Bij een temp van boven de 38.5 en hij voelt zich ellendig dan krijgt hij een zetpil. Afgelopen week had mijn zoon een oorontsteking die begon alleen met hoge koorts met later heel veel pijn.
Reken maar dat hij om de 6 uur een paracetamol krijgt. Dit doen ze in de ziekenhuizen ook.
Verschillende kuurtjes is een ander verhaal maar paracetamol is in mijn ogen onschuldig mits je dit op een verantwoorde manier gebruikt