9 Reacties
2 jaar geleden
Nog geen ervaringen mee, maar wat me te binnen schiet: is het geen optie om als ze zo’n hele dag zonder luier loopt, en de dan alles ophoud, tot dr luier omgaat, om haar dan MET luier op het potje te zetten? Dat ze de link misschien kan gaan leggen met behoefte doen op het potje? Want de link tussen behoefte doen in de luier die snapt ze. Dus misschien als je spelende wijs oefent met dan op dat moment de luier aan te doen en op het potje te zetten, ze de link gaat leggen dat het potje voor haar behoefte bedoeld is?
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Nog geen ervaringen mee, maar wat me te binnen schiet: is het geen optie om ...
Dit lijkt me een goeie tip! En wat je kan doen is na een tijdje een gat in de luier knippen. Als de overgang naar zonder luier te groot is. Dan poept ze toch in het potje😉
Verder ook geen ervaring, lijkt me wel ideaal dat ze zonder luier kan overdag!
Mss kan je wel werken met gebarentaal voor haar. Dat elke keer als je toilet/poep/plas anageeft daar een gebaar voor bedenkt of opzoekt. Dat pikken baby's wel snel op vaak.
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Nog geen ervaringen mee, maar wat me te binnen schiet: is het geen optie om ...
Oh nog niet zo over nagedacht. Zette haar op het potje zonder. Maar misschien eerst de link leggen inderdaad.
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Dit lijkt me een goeie tip! En wat je kan doen is na een tijdje een gat in ...
Oeh! Ik ga wat gebaren proberen!
2 jaar geleden
Ik denk dat we binnenkort gaan beginnen. De laatste tijd maakt onze zoon steeds vaker gebaren (naar zijn luier wijzen of er aan trekken). Ook wordt het nu steeds duidelijker dat hij zich soort van verstopt (in een hoekje) als hij gaat poepen. Dit deed hij als baby ook weleens maar nu toch echt heel duidelijk.
Het potje hebben we al, alleen nog geen plan van aanpak 🤪 we beginnen denk ik door hem na het verschonen op zn potje te zetten, en ook na het slapen in de ochtend en middag.
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Hoe gaat het nu?
Heel wisselend, tijdens het sprongetje deed ze niks op het potje ze vond het gewoon leuk om erop te zitten. Nu na het sprongetje begint het weer een beetje te komen. Na het middagdutje is ze vaak ook droog en doet ze het direct op het potje als ik haar erop zet.