4 Reacties
14 dagen geleden
Het heeft hier totaal een maand geduurd voordat het rond was. Eerste 2 weken heb ik mijn zoon echt elke dag om de uur moeten zeggen dat hij naar het toilet moest. Of om de uur gevraagd wil je naar het toilet. Na de tweede week heb ik een stickerboekje gekocht. En met hem steeds naar de wc gegaan en gezegd als hij plast mag hij een sticker op de muur plakken. Dat vond hij geweldig. Dat boekje bleef ook in de toilet. Daarna gaf hij zelf aan dat hij wilde plassen en dat hij een sticker wilde plakken. Uiteindelijk zat al het muur vol met sticker. Soms hebben we een half uur op de wc moeten zitten omdat hij wilde ontdekken daar. Na een maand was hij helemaal zindelijk.
13 dagen geleden
Bij ons heeft naakt lopen geholpen uiteindelijk en later ging de knop om.
13 dagen geleden
Bij mij hielp ook zonder luier/onderbroekjes thuis lopen. Daarna gelijkelijk overgestapt naar katoen (dikkere laag) onderbroekjes. Met plassen was de overstap makkelijker. Met ontlasting moesten we weer zonder onderbroekjes lopen en nu gaat het een stuk beter.
Ik moet zeggen dat thuis kan ze beter aangeven dat ze moet plassen en poepen, maar op de psz/gastouder of elders gaat het plassen op de wc veel beter dan ontlasting.
Ook een pro tip: een sticker schema op de wc! Voor de poep training, die een week al gaande is, hebben we een reeks mini cadeautjes (knutsel spullen, bijvoorbeeld) en dat werkt top!