7 Reacties

6 maanden geleden

Hi, mijn zoontje is al zindelijk. In het begin, moest hij gewoon net zoals thuis zo vaak mogelijk naar het wc voor routine. Is wel extra en soms kwam dit niet goed uit, maar na een tijdje geeft hij ook echt aan of hij moet en ga je dan op zijn gevoel uit. Soms heb je dan ongelukjes . Ik zou sowieso altijd extra kleding meenemen en misschien een luier broekje als hey niet uitkomt, maar wel in de training wilt blijven. Bij elke wc moment wel echt op de wc gaan zitten. Succes!

6 maanden geleden

hey, wij hebben zo'n reispotje gekocht (een pinguin). heel handig om mee te nemen, we laten ons zoontje er dan om de zoveel tijd opzitten. Als hij zodanig bezig is met spelen zegt hij het niet zelf, vandaar wij de tijd wat in het oog houden. En sowieso voor vertrek laten we hem thuis nog eens pipi doen

6 maanden geleden

Ik lees mee. Onze dochter wilde laatst voor het eerst bij opa op de wc, een hele overwinning. Tot dan toe wilde ze alleen thuis naar de wc. Dus zonder luier de deur uit durf ik nog niet.

6 maanden geleden

Wat ook bestaat, misschien een tip. Ons meisje is plots helemaal zindelijk (ook s’nachts) dus heb ik een opvouwbare wc verkleiner gekocht! Van de week waren we ergens en had dat ding mee (is roze). Ze wilde in eerste instantie niet maar toen ik dat roze ding tevoorschijn haalde wilde ze graag :)

6 maanden geleden

Wij zijn nu al 1.5 week bezig met zindelijk maken. Plassen gaat heel goed. Hij gaf het al zelf aan, thuis nu zonder luier ook. Als we naar buiten gaan (supermarkt, speeltuin e.d.) dan laten we de luier af. We laten hem voor vertrek even proberen te plassen standaard en bij terugkomst. Het wil nog wel eens dat hij onderweg alsnog moet. Toevallig gisteren nog en stonden midden op straat.. toen maar even de broek naar beneden in de bosjes en soms houdt hij het op tot aan thuis. Maar dat lukt niet altijd dus vandaar uit de broek buiten haha. Wij hebben ook het boekje van bobbi op het potje waar het ook gaat over ongelukjes en dat die niet erg zijn. Die hielp hier om het "nee ik wil niet op het potje" te doorbreken nadat er ongelukjes waren de eerste dag. Nu wil hij niet eens in zijn luier plassen als hij die om heeft vanwege een poepje te doen.

6 maanden geleden

Wij hebben ook een opvouwbare wcbril verkleiner van Bol. En de ervaring is dat hij niet elk uur op het potje moet. Heeft af en toe nog een ongelukje, dat is niet erg. Altijd voor de zekerheid luiers en schone kleding mee en dan komt het altijd wel goed.

6 maanden geleden

Wij hebben thuis dus familie-wc-brillen, met een gewone bril, kleine-billen-bril en een deksel. Maar mooi niet dat mevrouw de kleine-billen-bril gebruikt. Ze gaat gewoon op de grote bril zitten. Maakt het buitenshuis wel makkelijk, dan kan ze ook op een gewoon toilet. Overigens krijgen kinderen geen boete voor wildplassen. Dus als de nood hoog is en er geen wc in de buurt is, dan maar in de bosjes. (Nog niet meegemaakt.)