13 Reacties

één jaar geleden

Lees even mee

één jaar geleden

Ik lees ook mee. Wij hebben een potje die een geluidje maakt als hij erop zou plassen/poepen, maar hij heeft het knopje aan de onderkant al ontdekt.. dat is natuurlijk zoveel leuker 🤣. Heb nu wel de zindelijkheidsbox besteld. Dus misschien dat dat zou helpen?!

één jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Ik lees ook mee. Wij hebben een potje die een geluidje maakt als hij erop z ...
De zindelijkheidbox heb ik voor mijn oudste en middelste ook gebruikt. Mijn middelste is nu sinds 2 weken opnieuw zindelijk(had helaas een terugval van enkele maanden hij is nu 3,5 jaar). Mijn jongste van 2 jaar vindt het wel interessant als zijn grote broers naar de wc gaan en als hun zeggen ik moet plassen dan zegt hij ook ik moet plassen. Waar mogelijk probeer ik hem dan ook op het potje neer te zetten maar er gebeurt niks en ik vraag me ook af of hij begrijpt wat er wordt bedoeld met plassen. Ik wacht waarschijnlijk tot volgende zomer dan is hij drie en mocht het tussendoor gebeuren dan kan dat altijd. Het zijn trouwens allemaal jongens.

één jaar geleden

Reactie op Mom161921

De zindelijkheidbox heb ik voor mijn oudste en middelste ook gebruikt. Mijn ...
Ik ben benieuwd. Over het algemeen zijn jongens inderdaad later zindelijk dan meisjes. Wil er ook vooral geen druk opzetten. Hij is ook pas net 2. Maar tips & tricks zijn altijd welkom

één jaar geleden

Ons dochtertje die begon een paar weken met tekenen te geven. Dan deedt ze van ooh en dan de handen voor de luier. Sinds dien beginnen we nu langzaam. Als we gaan douche zetten we haar op de wc en dan kijken we wel of er iets uit komt of niet. Blijven positief, ookal komt er niks uit. Ze vind het geweldig om ook te kijken of er iets uit komt. En komt er iets uit dan wil ze gelijk haai 5 hebben.

één jaar geleden

Training van snuggles&pottys. De investering zeker waard!

één jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Ik ben benieuwd. Over het algemeen zijn jongens inderdaad later zindelijk d ...
Het is vooral doorzetten. Bij ons is het de eerste drie vier dagen echt chaos en je wilt eigenlijk opgeven want er zijn zoveel ongelukjes en dan van het een op het andere moment hebben ze het door en worden de ongelukjes een stuk minder. Voor de zindelijkheidbox is de advies leeftijd 2,5 jaar volgensmij en het fijne is dat er kaartjes bij zitten die je stap voor stap door elke dag heen loodsen en ook zinnetjes met hoe je op een succes en op een ongelukje kan reageren. Wat ik vooral ook echt handig vond was van die matjes die je tijdens je kraamweek ook gebruikt als ze je hechtingen controleren. Daar liet ik hem dan op zitten zodat de bank schoon bleef en ook in de autostoel legde ik ze. Het belangrijkste vooral is dat je een idee hebt dat ze er klaar voor zijn want anders werkt het niet.

één jaar geleden

Ik zit met hetzelfde een beetje.. Wij hebben standaard een potje in de kamer staan. Paar dagen terug is ie er op gaan zitten met broek aan. En ik denk dat ie zelfs ook toen gepoept heeft (gok ik) Maar vind het nog heel lastig om goed te communiceren hierover met hem. Hij ziet nog niet helemaal de link tussen een potje en daar zijn behoeftes op doen. Maar het was een beginnetje denk ik een paar dagen terug. Ik ga ook geen druk erop zetten. Dat heeft geen zin

één jaar geleden

Reactie op frenkel1988

Training van snuggles&pottys. De investering zeker waard!
Ik heb deze ook gekocht en gevolgd. Is een methode waarbij je er op 4 dagen door zou zijn. Bij ons heeft het iets langer geduurd, maar na een kleine week grotendeels zindelijk. Ondertussen al meer dan 2 mnd.

één jaar geleden

Ons zoontje gaat sinds hij 1,5 jaar is standaard na z’n middagslaapje op de pot. Is 9/10 keer ook droog als hij dan uit bed komt. Elke keer benoemd als hij plaste of poepte. Nu sinds een paar maanden benoemd hij het zelf en voelt hij ook wat hij doet. Ook een paar keer op de gewone wc geplast. Echt zindelijk krijgen is de volgende stap, hoe we dat gaan doen weet ik nog niet. Hij is 18-6 2 jaar geworden.

één jaar geleden

Ik heb een tijd terug het boek van debby mendhelson, zindelijk maken is een kinderspel gehaald. Hier gaat hij ‘s morgens en ‘s avonds een kwartiertje na het eten op het potje. Ik geef 9/10 keer een tablet omdat hij dan rustig blijft zitten en zijn plasje doet. Poepen heeft hij nog nooit gedaan. Wil binnekort ook de zindelijkheidbox gaan proberen omdat ik daar ook veel positieve dingen heb gelezen.

één jaar geleden

Ons zoontje gaat heel soms al eens op het potje met resultaat, maar hij wilt enkel blijven zitten als we er naast zitten en samen iets doen (boekje lezen, met de blokken spelen). Vanaf ik rechtsta, staat hij ook recht. Hij wilt er niet alleen op zitten. Hebben jullie dit ook? Ik denk dat het hier nog wat te vroeg is

één jaar geleden

Was bij ons een paar maanden terug ook. Heb het toen losgelaten. Potje staat wel in de woonkamer. Nu pakt hij het tijdens het spelen zelf om er (met kleding en luier) op te gaan zitten. Hij sjouwt dat ding overal mee naartoe. Was eigenlijk van plan binnenkort een nieuw poging te wagen omdat hij er nu meer aan toe lijkt. Heeft alleen vrijdag zn been gebroken, dus voorlopig gaat het hem niet worden