8 Reacties

één jaar geleden

Oo ik lees even mee. Hier doet ze dat ook dus wij dachten ook te beginnen. Hebben nu een potje in de woonkamer gezet dat was eerst heel interessant. Zelfs 2x een plasje erop maar nu heeft ze weinig interesse. Probeer haar erop te zetten als ze dus roept 'poepen'. Wel nog met kleding aan om te wennen. Maar ze wil er niet zo op. Wij dachten eraan om straks wat vaste momenten in te lassen voor het potje. Voor en na het slapen en rondom het eten ofzo

één jaar geleden

Ik wil je heel veel succes wensen… ☺️ Nieuwe fase weer hé! Hier 2 jongens van bijna 4 en 6, die pas na hun 3de verjaardag zindelijk werden.

één jaar geleden

Ik volg ook even mee. Onze dochter zegt nog poepen ofzo, maar grijpt wel steeds vaker naar de luier, of wil niet slapen zonder een schone. Ze is zich er dus wel bewust van en gaat af en toe op de hurken zitten als ze naar de wc moet of gaat. Wij willen ook binnenkort starten als ze wat meer bewust ervan is, maar hebben geen idee hoe.

één jaar geleden

Onze kleine grijpt ook wel eens naar zijn luier en gaat gehurkt zitten. Ik denk dat hij langzamerhand ook klaar begint te worden voor zindelijkheidstraining. Maar inderdaad geen idee hoe hier mee te beginnen

één jaar geleden

Hier wordt ook naar de luier gegrepen en als ik vraag of hij moet plassen loopt hij naar de wc. Maar hij plast er niet op. Wij gaan ook in januari starten. Ik begin gewoon met ‘s ochtends en ‘s avonds op de wc. Met verkleiner, potje sla ik over. Ik heb als tip gelezen om een onderbroek aan te doen onder de luier. Dan voelen ze dat ze plassen of nat zijn. Veel succes!

één jaar geleden

Ik doe maar wat, vind het leuk om te lezen dat dit bij jullie ook begint. Volgens het internet is het erg vroeg... Mijn dochter geeft het vaak aan als ze gaat poepen, ik zet haar dan snel op het potje. Als de normale luiers op zijn ga ik over naar luierbroekjes dan is het minder gedoe. Er staat een potje in de woonkamer. Hier gaat ze (nu met luier aan) op zitten en dan zegt ze plassen of poepen. Heb ook het idee dat ze dan echt plast/poept. Wij zetten haar ook op het potje als ik moet plassen en ze mee loopt, vaak plast zij dan ook op het potje.

één jaar geleden

Wij doen maar wat. Zoontje is in december 18 maanden. Het is bij hem altijd heel duidelijk wanneer hij moet poepen. Gaat persen of laat windjes. Paar weken terug begonnen met het potje neer te zetten en droog te oefenen. Nu op de dagen dat ik vrij ben zet ik hem na z’n slaapje op de pot of als ik het idee heb dat hij moet poepen. Na het slapen zit hij wel minimaal 15 minuten en dan komt er de ene keer wel/niet een plasje/poepen. Hij benoemt dit zelf als bah. We spoelen dit dan samen door de wc en hij zwaait er dan naar. Tijdens het zitten op de pot kijken we vaak een boekje of hij kijkt een filmpje. Of hij echt heel goed door heeft wat hij doet vind ik nog lastig te peilen. We oefenen gewoon door☺️ als we bijvoorbeeld weg moeten vlak nadat hij uit bed komt, slaan we het over.

één jaar geleden

wij zijn al een tijdje bezig hiermee. Wij zijn begonnen toen ons zoontje in de avond steeds in bad plaste. Wij deden hem dan voor het in bad gaan op het potje zetten en dan had hij altijd geplast. Overdag zegt hij vaak bah als hij gepoept of geplast heeft. Wij hebben de luier tas met verschoningsmatje en luiers in de kamer staan en als hij gepoept heeft pakt hij al zelf het matje en legt die op de bank, zo maakt hij duidelijk dat hij een schone luier wil. Wij zijn nu begonnen om hem elke keer voor en na het slapen op het potje te zetten. Meestal plast hij dan wel, soms niet en dat is dan ook prima. Ik ga deze week ook kijken voor luierbroekjes, zodat ik hem makkelijker op het potje kan zetten.