Mijn zoontje is bijna 1 jaar en echt een onwijs vrolijk ventje. Zolang hij in zijn routine zit en het is rustig om hem heen, dan is alles goed. Maar zodra het druk is (verjaardag of feestje) en er zijn veel mensen, dan is hij al snel volledig overstuur.
Niets is dan goed, alleen bij ons op de arm gaat het redelijk. Wij grappen wel eens dat het gewoon de "coronageneratie" is.
Ik probeer hier zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar soms zijn er sociale gelegenheden waar hij mee naartoe "moet". Natuurlijk zitten we zelf niet relaxed op zo'n verjaardag, maar ik vind het vooral voor hemzelf ontzettend zielig. Hij zit zichzelf dan echt in de weg. En zodra we de auto in stappen en naar huis gaan, dan is alles weer helemaal goed. Mijn man en ik hebben het er al over gehad om in het vervolg te overwegen dat een van ons alleen naar verjaardagen gaat, of om een oppas in huis te halen. Maar ik ben eigenlijk heel benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen of misschien tips hebben? Ik klink misschien als een loedermoeder, maar enerzijds vind ik dat hij "moet wennen" aan druktes (tot op zekere hoogte natuurlijk) maar anderzijds wil ik hem dit helemaal niet aandoen en het liefst lekker thuishouden. Ik zit dus een beetje in tweestrijd. Als we hem altijd binnen houden bij ons dan zal het er niet beter op worden. Maar ik wil ook niet dat hij zichzelf zo in de weg zit, dat breekt echt mijn hart.
Sorry voor het lange verhaal, misschien heeft iemand van jullie adviezen.