19 Reacties

één jaar geleden

Geen tips. Onze dochter eet al sinds het begin heel slecht avondeten. Probeert het vaak niet eens wat we ook aanbieden. Overdag gaat het eten wel heel goed. Maar het is zo frustrerend savonds. Maken er hier ook geen strijd van maar het zou toch fijn zijn als ze een keer wat wil eten savonds. Kwark yoghurt of pap gaat er dan wel weer prima in inderdaad. Dus ze heeft wel trek.

één jaar geleden

Dit maken wij ook wel eens mee. Niet vaak gelukkig. Maar ook wel eens sporadisch. Inderdaad geen strijd van maken. Na een tijdje zal het wel weer goed gaan hoor! Zit je kindje toevallig in sprong 10 nu op het moment? Dit zou de veroorzaker kunnen zijn. Of doorkomende tandjes/kiesjes? Toen onze kleine kiesjes kreeg at ie ook altijd kwark. Maar warm eten ging er echt niet in omdat dat niet prettig voelde in de mond

één jaar geleden

Mijn zoontje doet precies hetzelfde omdat hij zelf met zijn handen wil eten. Ik weet niet of hij bij jullie zelf mag eten. Ik vind het niet altijd een succes qua troep (ligt eraan wat hij eet) maar als hij het zelf mag eten wil hij ineens wel. Misschien is dat het? En tijdens sprong 10 hebben we dit ook een paar dagen gehad, daar kan het ook mee te maken hebben. Ik maak er nooit een probleem van, geef hem een grotere fles voor hij naar bed gaat als hij echt bijna niks heeft gegeten en het gaat vanzelf weer over meestal.

één jaar geleden

Reactie op Mies66

Mijn zoontje doet precies hetzelfde omdat hij zelf met zijn handen wil eten ...
Ja dit proberen we ook vaak, om hem zelf te laten eten met handjes of lepel, maar helaas gaat hij dan vooral spelen en gooien en niet echt eten 😂 hij zit inderdaad in sprong 10 dus misschien is het over een week of anderhalf wel beter, we gaan het zien!! Dank voor het meedenken 😊

één jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Dit maken wij ook wel eens mee. Niet vaak gelukkig. Maar ook wel eens spora ...
Ja, hij zit idd in zijn sprong. Geen kiesjes/tandjes kunnen ontdekken recent, maar hij heeft nog steeds maar 9 tandjes dus hij moet er nog genoeg, zou zo maar kunnen dat er nog wat aan komt. We proberen ook wel eens bv een koud potje of koude stukjes groente maar dat wil ie dan ook weer niet 😅 (maar ja, zou ik zelf ook niet lekker vinden dus dat snap ik wel). Behalve mais of tomaatjes, dat gaat meestal wel goed.

één jaar geleden

Helpt het niet om hem zelf te laten eten?

één jaar geleden

Herkenbaar, wel vervelend idd! Hier eet ons zoontje ook 17 maanden, sinds een paar dagen ook geen avondeten. Schud bij voorbaat al nee, ook bij gerechten die hij erg lekker vindt. Zelf laten eten met lepel of handen helpt hier ook niet. Bieden het hem wel elke keer aan, forceren hierin niets. Brood at hij afgelopen avonden dan wel goed, vanavond ook niet. Sprong 10 is hij al uit. Lijkt nu last van z’n keel te hebben. Hopen hier dat hij over een paar avonden gewoon wel weer eet… Hij heeft deze fase een tijd geleden ook gehad en at na een week ineens wel weer alles met smaak op 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Van de een op de andere dag was het “over” en eet hij alle bordjes weer lekker leeg!

één jaar geleden

Deze ‘fase’ duurt hier nu al 5,5 maand! Ik word er een klein beetje moedeloos van.. Ondertussen alles al geprobeerd; zelf eten, niet zelf eten, met z’n handen eten, gepureerd, in stukjes. Onze opties zijn een klein beetje op! Hij krijgt wel altijd yoghurt en dit eet hij wel gewoon, dus trek heeft hij blijkbaar wel 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Herkenbaar. Ik maak iedere dag soep zodat hij zijn groente wel binnen krijgt, dat eet hij wel! Verder heel kieskeurig en overal nee opzeggen en ook niet willen proeven.

één jaar geleden

Reactie op Zomerster

Helpt het niet om hem zelf te laten eten?
Helaas niet! Hij vindt het vooral leuk om te gooien en spelen met eten. Nou moet ik zeggen dat het gisteren aardig ging met eten, dus misschien is er toch hoop 😁

één jaar geleden

Reactie op annnnnnne

Hier precies hetzelfde! Van de een op de andere dag was het “over” en eet h ...
Haha, ik wacht met smart op die dag!!

één jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Deze ‘fase’ duurt hier nu al 5,5 maand! Ik word er een klein beetje moedelo ...
Wat heftig zeg, al bijna een half jaar!! Je hoort idd soms wel dat het echt lang kan duren. Ik vind het super frustrerend, zit je maandenlang je best te doen met groentenhapjes en dan ineens eet ie alleen nog maar brood, fruit, yoghurt en crackers 🤣 maar ze zullen er wel doorheen komen 😉

één jaar geleden

Ik heb er voor t eerst sinds weken wat tomaatjes ingekregen net om 1600 uur. Maar hier ook al weken geen avondeten

één jaar geleden

En nu voor t eerst sinds weeeeken heeft ie gegeten, de meest kruidige Mexicaanse rijst schotel die wij gister zelf op hadden 🤨🤨

één jaar geleden

Mijn dochter wil ook niet meer eten het enige wat ze de hele dag eet is fruit . Echt frustrerend

één jaar geleden

Herkenbaar... De oudste is bijna 6 en zij eet sinds dat ze 1,5 is ook bijna geen avond eten... Behalve frietjes... De jongste van 1,5 eet ook bijna niks... Hopelijk houdt de jongste het.minder lang vol dan de oudste :)

één jaar geleden

Reactie op Iris2103

Herkenbaar... De oudste is bijna 6 en zij eet sinds dat ze 1,5 is ook bijna ...
Ohhh wat pittig zeg!!! Ik hoop voor jou ook dat het bij de jongste wat soepeler gaat 🤞

één jaar geleden

Hier ook. Ze vind er mee spelen belangrijker dan echt eten. We doen nu tijdens het koken tomaatjes snijden en die eet ze. Soms ook andere groente en soms tijdens het avond eten eet ze een hap.. vandaag wilde ze per se een mandarijn. Naja. Gedurende de dag maar gewoon genoeg aanbieden. En elke dag avond eten aanbieden en geen druk. Anders gaan ze ook alleen maar meer strijd voeren.