9 Reacties

2 jaar geleden

Ohh onze dochter ook zo erg. Daarnaast bijt ze ook. Net een piranha....

2 jaar geleden

Reactie op Debor1710

Ohh onze dochter ook zo erg. Daarnaast bijt ze ook. Net een piranha....
Auwww 馃槦

2 jaar geleden

Probeer te kijken waarom hij het doet. Is het frustratie? Dan benoem ik het ('Je bent boos h茅') en leid ik meestal af. Of als ik hem op dat moment vast heb zeg ik nee en draai ik hem om zodat hij me geen pijn kan doen. Maar hier is het ook vaak willen 'aaien' of liefkozen maar niet weten dat dit pijn doet. Dus dan zeg ik 'zachtjes' en laat ik zien hoe. Dat doe ik nu al lang en dat snapt hij steeds beter, ook bijvoorbeeld bij dieren.

2 jaar geleden

Ons zoontje doet dit als hij gefrustreerd is/raakt. Vaak hebben we goed door waarom en kunnen we dit voorkomen of heel snel doorbreken. Ook geven we aan dat het niet mag door 'nee' te zeggen

2 jaar geleden

Onze zoon doet dit ook. Als hij iemand wil knuffelen geeft hij dus een soort kopstoot 馃槄 Helaas ook bij andere kinderen. Ik probeer dan te laten zien hoe je ook kan knuffelen en dat hij zachtjes moet doen.

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft mij 2x gebeten. Beide keer hard (iets harder dan een gewone praatstem) auw gezegd en gewezen en gewoon gezegd. "Dat doet pijn, dat is niet lief". En haar weg gezet. Op een afstandje van mij. Ze heeft het daarna niet meer gedaan. Soms slaat ze (met een big smile op haar gezicht) dan zeg ik ook. "Auw zachtjes doen, niet slaan". En dan gaat ze aaien. Als ze door gaat zet ik haar weg. Dan gaat ze mopperen maar zo leert ze wel dat haar gedrag consequenties heeft.

2 jaar geleden

Reactie op Liesje87

Probeer te kijken waarom hij het doet. Is het frustratie? Dan benoem ik het ...
Precies ja , ze willen idd liefkozen maar doen je vervolgens behoorlijk pijn 馃槄 hij doet het ook wel meer als hij erg moe is

2 jaar geleden

Reactie op Saar-Jo

Mijn dochter heeft mij 2x gebeten. Beide keer hard (iets harder dan een gew ...
Dat is ook een goede idd ! Zal het eens proberen 馃槉

2 jaar geleden

Hier ook dit gedrag sinds een tijdje, volgens mij hoort het ook bij de ontwikkeling om oorzaak gevolg te ontdekken. Idd consequent blijven en benoemen dat het niet mag, ik laat hem dan ook aaien zodat hij weet dat aaien lief is en mag en slaan en knijpen niet lief is.