28 Reacties
2 jaar geleden
Slaapt hij ook overdag? Wat is eigenlijk het probleem? Slaapt hij nog tussen 05:00u en 09:00u?
2 jaar geleden
Lastig he slaap? Blijft toch vaak een worsteling met vlagen.
Vroeg wakker worden kan oververmoeidheid of ondervermoeidheid zijn, maar aangezien hij overdag wel dutjes doet (op welke tijden?
Ik zou eens proberen hem 30 min eerder op bed te leggen kijken wat er gebeurd. Wellicht is de wakkertijd te lang tussen de laatste dut en de nacht.
Hier slaapt hij trouwens ook geen klokje rond. Vaak 11 uur, soms 11.5.
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Lastig he slaap? Blijft toch vaak een worsteling met vlagen.
Vroeg wakker ...
Zeker lastig! Ik heb al heel veel geprobeerd met eerder naar bed, later naar bed, wel wakkermaken, niet wakkermaken (overdag dan) maar tot nu toe gewoon altijd die max 10 uur in de nacht. Hij gaat overdag meestal slapen tussen 9:00-09:30 en dan slaapt hij of kort of lang. Bij lang dutje slaapt hij ‘s middags kort en andersom. En dan in de middag tussen 13:30-14:00 weer naar bed het liefst max. tot 15:00 zodat hij dan om 19:00 weer naar bed kan.
2 jaar geleden
Bij ons is het helaas elke avond anders. Ik werk zelf tot 6uur. Half 7 thuis. Dan moet er op 3 dagen nog gegeten worden. De andere 2 dagen eten mijn dochtertje eb partner bij zijn ouders.
Als we nog moeten eten, is het meestal pas rond 7uur, kwart over 7 douche. Dan na het douche aankleden en fles. Dan kan het zo zijn dat ze pas tegen 8uur fles krijgt. Soms avonden dat ze later ligt of soms eerder. Elke avond is anders.
Hier gaat standaard de wekker om 20 voor 6. Dan moeten we er uit. Aankleden, kleine wakker maken, aankleden en fles. En dan is het haasten om kwart over 6/20 over 6 in de auto te zitten naar de opvang. Wij werken allebei om 7uur.
Dan slaapt mijn dochtertje hooguit een uurtje op de opvang. Ik haal haar weer op om kwart over 10. Dan thuis even spelen en dan op bed. Dan slaapt ze ook 3uurtjes. En dan soms smiddags als ze thuis komt met papa soms nog een uurtje.
We zitten nu nog op 3 slaapjes. Dat heeft ze nu wel nodig omdat ze al zo vroeg van bed af is.
2 jaar geleden
Reactie op Ellaflora
Zeker lastig! Ik heb al heel veel geprobeerd met eerder naar bed, later naa ...
Als hij om 05:00 wakker is dan gaat hij om 09;00 weer voor z'n eerste dut?
Dat klinkt wel als lang, hij is dan niet oververmoeid?
En wat doe je als hij om 05:00 wakker is krijgt hij dan meteen zijn ochtendvoeding? Kan je proberen steeds wat te rekken? Zodat je hem in bed laat? Het wordt namelijk ook gewenning dat zijn dag zo vroeg start. Het rekken heeft bij ons wel geholpen al was het verschil kleiner. Tussen 05:30-06;00 wakker en 06:30 pas eruit.
En als je hem om 21:00 naar bed brengt dan wordt hij ook om 05:00 wakker?
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Als hij om 05:00 wakker is dan gaat hij om 09;00 weer voor z'n eerste dut?
...
Ja dan wil ik wel iets eerder beginnen, dan slaapt hij vaak 08:45 maar liefste 9:00 anders komt de rest van de dag zo rottig uit. Als hij wel om 7 uur wakker wordt en dan 9 uur probeer kan ik het vergeten. Meestal is z’n eerste wakkertijd 3 uur. Als hij wakker wordt ga ik hem idd meteen voeden in de hoop dat hij daarna nog even verder dut. Rekken is bijna onmogelijk aangezien er aardig wat temperament in zit 😂 Als we hem rond 20:00-21:00 naar bed brengen slaapt hij meestal tot 05:30-06:30. Dus wel wat later!
2 jaar geleden
Reactie op Lott-j
Ja bijv 18.30u in bed. Hier ook een periode 4.30/5u geweest, voelt gewoon n ...
Eerder zorgt er op dit moment voor dat het uiteindelijk alleen maar later wordt. Afgelopen weken zijn we soms gewoon 1,5 uur bezig voordat hij ‘s avonds slaapt. Gisteren had hij zijn namiddag dutje overgeslagen waardoor hij eindelijk weer eens om 19 sliep 😂
2 jaar geleden
Klinkt alsof je mijn zoontje beschrijft. Hier ook vaak max 10, 10,5 uur s nachts en dan nog erg vaak wakker. Ik merk wel dat het beter gaat als ik "de boekjes" loslaat en goed naar hem kijk i.c.m. wakkertijden. Wakker maken doe ik bijv. niet meer. Te lang slaapt meneer toch niet. Moet ook zeggen dat sinds we zijn kamer goed verduistert hebben, hij minder vroeg wakker wordt en als het dan 04.30 uur is en hij is niet overstuur laten we hem vaak even jammeren, en vaak slaapt hij dan toch nog tot 5.30/6.00... En anders hooguit wiegen, voeding geven werkt hier op dat moment echt averechts.
2 jaar geleden
Hier gaat ze 19:00 naar bed en soms wordt ze 07:00 wakker, maar vaak ook tussen 05:00 en 06:00 uur.
Wat ik tegenwoordig doe is haar de fles geven op haar kamer. Schone luier om en dan leg ik haar terug op bed.
Meestal valt ze dan weer opnieuw in slaap en soms gaat ze nog even spelen en blijft ze wel wakker.
Later naar bed doen haalt hier niks uit. Ik denk dat het hier aan de honger ligt aangezien ze meestal na de fles weer in slaap valt.
2 jaar geleden
Hier slaapt hij ook geen 12 uur. De laatste tijd meestal rond de 10.5 uur. Van 19.30 tot 6 of van 20 uur tot 6.30. (Eerder naar bed brengen doen we al, maar hij wil tegenwoordig zelfstandig in slaap vallen en dat duurt meestal een uur). Als hij een keer later slaapt of toevallig wel eerder slaapt, wordt hij rond dezelfde tijd wakker Dus denk dat dit voor nu dan even goed is.
2 jaar geleden
Reactie op Ellaflora
Het probleem is dat hij zijn dag start om 04:30 zoals vandaag. Ja hij slaap ...
Dat is wel heel vervelend, maar hij slaapt dus best veel gemiddeld. Wellicht een nachtvoeding (erbij) zodat hij weer kan sluimeren? Mn dochter krijgt nog een fles rond 23/00:00u en soms ook rond 3 in de nacht
2 jaar geleden
Pff ja dat slapen is idd wat 🙄 vorige week heel veel uitslapen, tot kwart voor 8 soms (heeeel prettig alleen dan wel in de knoei met zijn dutjes) gisteren was het dan weer ineens kwart voor 6 en sloeg hij middagdut ineens over waardoor hij uiterlijk 18u op bed ligt, maar was hij dus al wel 7u wakker 💀 Vanmorgen was hij ineens om 5u klaarwakker, maar toch weer verder gedut tot half7 ongeveer .. elke dag is zo anders 🙄🤷🏻♀️
2 jaar geleden
Pff 04.30 wat erg.. ik ben al kapot doordat ze hier al weken om 5.50 wakker is.. heb geen idee meer wat we eraan moeten doen. Heb gelezen laten liggen tot een half uur voordat je wil dat ze de dag start (6.30 dus) maar als ze aan het jammeren is is dat best moeilijk 🤔