6 Reacties
2 jaar geleden
Zou kunnen, mijn bekkenfysio zegt dat veel vrouwen met bekkenbodemproblemen dit meer ervaren net voor en tijdens de menstruatie. Ik heb het zelf ook. Bij mij een lichte verzakking van de blaas en een te gespannen bekkenbodem, dit is grotendeels opgelost nu alleen nog te voelen bij menstruatie. Als je er geen last van hebt, is het niet echt een probleem denk ik! Maar je zou het eventueel een keer kunnen laten checken bij de bekkenfysio.
2 jaar geleden
Beetje late reactie misschien, zie het nu pas 😅 hier heb ik ook last van tijdens menstruaties. Onze dochter is inmiddels 9 maanden. Huisarts gaf aan dat het met de hormonen te maken heeft, die verweken de spieren etc. tijdens de menstruatie rond de bekken waardoor je dus last kunt krijgen..
2 jaar geleden
Ik heb dat ook, sinds mn dochter er is (die is nu 5).
Heb t weleens aan de gyn gevraagd, maar bij mij is er geen verzakking oid..
Heb t alleen de eerste 2, soms 3, dagen wanneer mn menstruatie op zn hevigst is. Volgens de gyn komt dat omdat met de bevalling je vulva veranderd, vooral bij scheuren/knippen, dat er wat 'druk' op staat van al t bloed wat er uit moet.
Als je je zorgen maakt gewoon naar laten kijken hoor
2 jaar geleden
Ik herken het gevoel. Maar dit ervaar ik al zeker 10 jaar denk ik. Altijd als ik ongesteld ben is het net of er heel veel druk op mijn onderkant staat. Best pijnlijk. Vooral als ik sta. Maar heb er bijna nog nooit over nagedacht dat het met een verzakking te maken zou kunnen hebben. Het gekke is, ik heb verders ook helemaal geen klachten die daar op zouden lijken.. Maar alleen tijdens mijn menstruatie ervaar ik die druk daaronder.. Heel raar. En inderdaad als ik niet meer menstrueer of bijna niet meer dan is het gevoel ook weer meteen weg.. Ik heb werkelijk geen idee wat het zou kunnen zijn
2 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
Zou kunnen, mijn bekkenfysio zegt dat veel vrouwen met bekkenbodemproblemen ...
Ik heb wel altijd een te gespannen bekkenbodem gehad.. Dus dat verklaard misschien die klachten bij mij 😵