6 Reacties
2 jaar geleden
Proficiat met de zwangerschap! Op de website van la leche league vind je heel veel info 😊 https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/278-borstvoeding-geven-tijdens-de-zwangerschap
2 jaar geleden
Je colostrum gaat niet weg voordat je bevallen bent, want ookal maak je misschien al colostrum aan voordat je gaat bevallen, het echte seintje krijgt je lichaam pas na de geboorte van de placenta. Daarbij maakt je lichaam ook een bepaalde tijd colostrum aan, niet een bepaalde hoeveelheid. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je andere kindje de colostrum opdrinkt ofzo hihi. Je lichaam/melk gaat zich aanpassen aan het jongste kindje. Mocht het dus lukken om beide te voeden, dan zal de oudste ook colostrum krijgen wanneer hij/zij drinkt.
Ik raakte opnieuw zwanger toen ons zoontje 7 maanden was en ik nog fulltime borstvoeding gaf, helaas is bij mij de melk gestopt door de nieuwe zwangerschap toen ik 10 a 12 weken zwanger was, en ons zoontje dus rond de 9 maanden was. Hij verloor daardoor de interesse in de borst, wilde niet meer “droog” drinken.
Ik kan nu elk moment bevallen, en probeer m’n zoontje nog wel eens aan te leggen want ik hoopte ze ook allebei tegelijk te kunnen voeden, maar helaas is mijn zoontje het drinken verleerd na alle tijd 😓
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Je colostrum gaat niet weg voordat je bevallen bent, want ookal maak je mis ...
Ah dat is jammer. Snap je helemaal. Hoop dat je zwangerschap goed is verlopen zo kort na elkaar. En dat je eerste kindje misschien toch mee kan voeden na de geboorte van de tweede :)
2 jaar geleden
Reactie op baby🍓
Ah dat is jammer. Snap je helemaal. Hoop dat je zwangerschap goed is verlop ...
Jahoor! Heb een heerlijke zwangerschap 🥰 dr zijn wat zorgen omdat ze aan de kleine kant word geschat, maar ons zoontje was ook te klein. Voor de rest geen kwaaltjes of klachten dus mag niet klagen😇 Ik hoop zelf ook dat ik m’n eerste nog kan voeden, mocht aan de borst echt niet meer lukken, dan hoop ik dat hij het nog wel uit een bekertje lust
2 jaar geleden
Oh gefeliciteerd 🥰 We zijn bewust meteen voor een 2de kindje gegaan. Na 4 maanden was ik terug zwanger. Helaas is de melk gestopt. Ik had ook heel graag aan tandemvoeden gedaan. Maar hij is het drinken verleerd. Ik kolf wel melk af voor hem. Dat drinkt hij nog als avond flesje. Ik vind het mooi dat ik hem dat alsnog zo kan geven 🥰
Er staan op het algemene forum trouwens positieve verhalen hoor. Het kan ook gewoon dat de melkproductie blijft doorgaan ❤️