12 Reacties

4 jaar geleden
Ik heb ook PCOS. Sinds december vorig jaar weet ik het en ik ben in februari dit jaar begonnen met Clomid 50mg. Door corona helaas 2 maanden niet kunnen gebruiken en daarna mocht ik het een half jaar thuis gebruiken waar ik na 3x thuis gebruiken zwanger ben geworden 馃グ inmiddels ben ik 8+5.

4 jaar geleden
Reactie op Mama_van_Vlinder
Ik heb ook PCOS. Sinds december vorig jaar weet ik het en ik ben in februar ...
Wat mooi! Gefeliciteerd met je zwangerschap 馃槉

4 jaar geleden
Zelfde hier; in april 2019 diagnose PCOS gehad, en sindsdien eerst clomid gebruikt, daarna letrozol. Beide helaas zonder resultaat. In juni dit jaar begonnen met Gonal-F, en bij de tweede keer (na 40! dagen spuiten) was het raak 馃檪 ik ben nu 10+3 en herken je onzekerheid. Gelukkig een echo gehad met 7+5, en dat zag er goed uit 鈽猴笍 a.s. vrijdag tweede echo, ik vind het heel spannend allemaal. Wanneer hebben jullie je 2e echo?

4 jaar geleden
Hier ook een traject gehad. Ook met clomid begonnen maar dat werkte niet. Toen gonal f en ovitrelle. Daar raakte ik zwanger van. Inmiddels een zoontje van bijna 3. Die hele zwangerschap geloofde ik het niet. En pas 2 weken na de bevalling ging de knop om, en was het mijn kind. Niemand mocht er vanaf dat moment ook nog maar bij in de buurt komen. Nu op en top mama. Hierna wilde ik nog een kindje, en ik raakte na 7 maanden gonal f weer zwanger. Helaas werd dat met 9 weken een miskraam. Hierna nog een poging gedaan en 6 maanden later weer zwanger. Het leek goed te gaan. 9 weken voorbij en het kindje groeide goed. Met 20 weken bleek het helaas mis, en heb ik het kindje moeten laten gaan. Een week later ben ik bevallen. Na een moeilijke tijd kon ik niet niet laten rusten. Heb weer geprobeerd zwanger te raken. Maar mijn lichaam reageerde in ene niet meer op de gonal f. Besloten even een maandje over te slaan en nogmaals te proberen, en die maand meteen zwanger. Nu 8 weken zwanger, enorm gespannen voor wat er komen gaat. Maar blijf hoop houden dat er toch nog 1 keer een goede zwangerschap mag zijn.

4 jaar geleden
Hier ook pcos medische molen van clomid en provera gehad. Dat beviel mij niet depressief elke keer ziek. Mee gestopt en me leven veranderd gezond eten en sporten en tada nu 7+2 zwanger 馃

4 jaar geleden
In 2017 de diagnose PCOS gekregen. Door voeding en sporten een normale cyclus gekregen. Afgelopen zomer ineens een maand overgeslagen. En 6 oktober na een negatieve zwangerschapstest met onwijze pijn in mijn eierstokken doorgestuurd naar ZH
Op de inwendige echo zag het er allemaal goed uit, en ze zag zelfs dat mijn rechter eierstok roze was van een eisprong die gegeven was. Maar mijn menstruatie bleef toch uit..
Ik was bang dat m鈥檔 cyclus weer helemaal overhoop lag.
Maar op 7 november toch maar getest om uit te sluiten dat ik zwanger zou kunnen zijn (die hoop heb je toch telkens weer als je menstruatie laat is / uitblijft) en tot mijn grote verbazing een positieve test dit keer!!
Afgelopen donderdag mijn eerste echo gehad en vandaag 10weken. Op 6 oktober was ik dus al zwanger, alleen was dat nog niet te zien.
27 november de tweede echo. Ik vind het zo eng dat je niet weet of alles goed gaat daarbinnen...

4 jaar geleden
Hier ook PCOS. Eerste ronde met letrozol een miskraam helaas, tweede ronde nu zwanger, bijna 10 weken. 馃 Verloskundige zei wel hierdoor hogere kans op zwangerschapsdiabetes dus gaan ze voor de zekerheid twee keer op prikken in de zwangerschap. Hebben jullie dit ook gehoord?

4 jaar geleden
Hier in de zomer van 2019 gestopt met de pil daar wij een grote kinderwens hebben, echter bleef mijn menstruatie 9 maanden lang uit. Veel onderzoeken en testen gehad en kwam er ook nog eens corona tussen waardoor ik bijna in een depressie terecht kwam vanwege de onzekerheid van mijn eigen lichaam. Uiteindelijk afgelopen juli PCOS geconstateerd. Door middel van inwendige echo's een eisprong ontdekt, augustus was ik "natuurlijk" zwanger. Helaas met 6+3 een miskraam geworden. Na 5 weken weer naar het ziekenhuis, heel toevallig en wonder boven wonder weer een eisprong op de inwendige echo. Ook hier uit weer zwanger geraakt, morgen 9 weken. Ik moet zeggen dat ik het wel nog steeds heel spannend vind maar wel steeds meer vertrouwen krijg ik mijn eigen lichaam .. geniet van je zwangerschap! 馃槝

4 jaar geleden
Hier ook!
Na 7 iui zonder positief resultaat afgelopen september 1e IVF poging gehad 馃槉 daar nu 10 weken zwanger van en 2 goede echo鈥檚 gehad 馃槏
Het besef is er nog altijd niet en hoop dat de knop omgaat! Vorig jaar namelijk bij 9 weken een miskraam gehad waardoor ik nu overal onzeker over ben 馃檲

4 jaar geleden
Reactie op Maudje23
Zelfde hier; in april 2019 diagnose PCOS gehad, en sindsdien eerst clomid g ...
Ooh wauw inderdaad bijna hetzelfde! Alleen bij ons 3e ronde maar ook na 25 dagen spuiten pas eisprong.
Ik had met 6+6w een mooie echo met sterk klopppend hartje. As donderdag intake bij de VK en dan maken we afspraak voor de termijnecho 馃槉