19 Reacties
5 jaar geleden
Kwark/yoghurt met noten en zaden? Evt Optimel merk, die is gezoet met zoetstoffen dus brengt bloedsuiker niet omhoog. Gebakken/gekookte eieren met groente en wasa vezelrijk crackers? Ben je naar een goede diëtist gestuurd? Want er zijn talloze opties qua eten die echt helpen die bloedsuiker stabiel te houden. Succes!
5 jaar geleden
Crackers, kwark, havermout etc! Het gaat er om dat je goed let op de schijf van 5! Op www.Voedingscentrum.NL staan veel tips voor een gevarieerd zwangerschapsdieet
5 jaar geleden
Ik heb dan geen zwangerschap diabetes. Maar ik eet ipv brood 2 bruine of volkoren bolletjes. Ik krijg brood op de vroeger ochtend om 6uur niet weg.
5 jaar geleden
Let goed op de "snelle koolhydraten" en toegevoegde suikers in de producten die hier onder aangehaald worden, dat kan heel erg verschillen van merk tot merk. Heel lastig allemaal, ik moet ook op mijn suiker letten... Door de dag zijn mijn waarden oke, maar mijn nuchterwaarde is altijd net goed of net te hoog. Je zou ook eens op Facebook kunnen kijken in de groep 'Wij zijn zoet zwanger' voor tips en advies 😊 Veel succes in ieder geval!
5 jaar geleden
Ik eet in de ochtend kwark met noten en fruit en muesli of havermout met noten en fruit
5 jaar geleden
En de eetmeter app is erg handig, je kan alle artikelen scannen en je ziet precies hoeveel koolhydraten erin zitten
5 jaar geleden
Granola van oot zitten minder suikers in dan de supermarkt varianten en dus minder koolhydraten. Zijn ook voedzamer. Die lekker door de yoghurt in de ochtend! Evt nog met beetje fruit. Of als je iets zoeter wil maken nog wat Slimpie er doorheen, geen honing ivm snelle suikers.
Verder zijn de tasty crackers (verschillende soorten) van AH ook erg lekker en met 70-80% minder koolhydraten. Wasa crackers vezelrijk bijv. zijn ook goed.
5 jaar geleden
Ik eet smorgens granola met volle yoghurt en honing. Bij mij gaan de suikers hier niet van omhoog
5 jaar geleden
Volle kwark met ongezouten ongebrande noten en evnetueel wat bessen/bramen/frambozen
5 jaar geleden
Ik ga m'n hele zwangerschap al mega goed op brinta pap, voeg ik dan nog extra vezels aan toe (gebroken lijnzaad of zemelen) en, maar dat is voor jou niet handig, een klein beetje ahornsiroop. Weet niet of er een zoet alternatief is dat je wel mag? Verder is het mega vezelrijk en helpt het mij ook enorm om m'n stoelgang goed te houden 😅
5 jaar geleden
De dietist heeft mij wasa crackers aangeraden van 100% volkorenmeel. Zijn lekker en goede brood vervangers
👌🏻
En glucosewaarden stijgen er niet te veel van :)