19 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben pas 17 april een partnerworkshop en ik ga vanaf komende week beginnen met zwangerschapsyoga. Allebei bij Zalig zwanger Eindhoven/Boxtel, heb hier echt behoefte aan en heel veel zin in! 🤗
Een cursus hypnobirthing zou ik ook graag nog willen doen maar is in mijn omgeving voorlopig allemaal online en dat vind ik zonde omdat het toch wel een prijzige cursus is.
5 jaar geleden
Reactie op 90mama
Leuk zeg! Toevallig heb ik ook gekeken naar de yoga van Zalig Zwanger ga je ...
Zoals ik het nu lees zijn de lessen online, je kan ook kiezen voor een online cursus zag ik dus ik weet niet zo goed wat ik nu van de lessen moet verwachten. Ik heb gevraagd om meer info dus ben benieuwd, hopelijk snel gewoon weer fysieke lessen lijkt me zo leuk om andere mamas te ontmoeten! 😄
5 jaar geleden
Reactie op 90mama
Leuk zeg! Toevallig heb ik ook gekeken naar de yoga van Zalig Zwanger ga je ...
Ik heb niet goed gekeken helaas ☹️ de lessen staan nu elke week vanaf 23 maart gepland, mocht het door Corona niet lukken fysieke lessen te geven tegen die tijd, worden ze omgezet naar online lessen en wordt het verschil in bedrag gecompenseerd.
Dan ga ik me denk ik eerst maar eens opgeven voor de online proefles 😅
5 jaar geleden
Ik heb niet goed gekeken helaas ☹️ de lessen staan nu elke week vanaf 23 ma ...
Ja precies eerst een proefles klinkt dan beter ja. Heb je ook nog gekeken naar andere yoga centra in de buurt? Ik zou zelf ook heel graag willen gaan zwemmen maar ben bang dat dat ook nog een tijdje niet kan ☹️
5 jaar geleden
Reactie op 90mama
Ja precies eerst een proefles klinkt dan beter ja. Heb je ook nog gekeken n ...
Jazeker ik vind mini and me er ook wel goed uitzien, eigenlijk hebben ze hier in de buurt allemaal wel goede reviews maar bij zalig wordt er gebruik gemaakt van verschillende technieken vandaar dat ik daar voor kies. Zwemmen lijkt me ook erg fijn dat zou ik wel bij de Tongelreep willen doen als dat weer kan. Hopelijk snel weer 🍀

5 jaar geleden
Wij doen de curses van Fijn Zwanger. (Geen specifiek hypnobirthing want daar zijn we niet zo van)
Hopelijk gaat het door want idd erg leuk om andere zwangeren te ontmoeten
5 jaar geleden
Qua zwangerschapscursus weet ik ook niet zo goed wat ik moet verwachten nu alles online is. Bij mucho mama vond ik het jammer dat de cursus 1 dag of 2 middagen is ipv meer verspreid. Wel super dat ze het kosteloos hebben omgezet naar een privé cursus. Ben benieuwd naar je ervaring zondag! In Den Bosch zat de groepscursus hypnobirth helaas al vol. Zat daarom naar onderstaande cursussen te kijken:
https://joyfulbirthenbabies.nl/cursusinhoud-zwangerschapscursus-hypnobirthing/ 5 x 2,5u a 295 euro.
Stuk goedkoper, maar sowieso online:
https://estherkoppelaar.nl/aanbod/. Heb vd week een gratis webinar van haar gevolgd en vond haar wel fijn uitleggen.
5 jaar geleden
Sorry voor de verlate reactie, had er gisteren even geen puf voor. Maaar..
Het was bijzonder! Maar ik denk dat het toch niet zo bij ons past... Het was een dag vol met ontspannings oefeningen, en opzich is dat fijn. Maar sommige dingen zoals een ruime 10 min naar een verhaal luisteren over hoe je over het strand loopt en dat beleefd, nee niks voor mij eigenlijk. Verder is de cursus heel erg gericht op “angsten” rondom de bevalling, en dat heb ik niet (op het moment haha).
Ik vond het wel heel fijn om samen met mijn partner wat ontspannings oefeningen te doen, zodat hij straks ook weet wat hij zou kunnen doen. Bijv. een soort schouder druk geven die voor ontspanning kan zorgen.
Dus al met al, ik zou het aanraden als je veel angsten rondom de bevalling hebt. En/of hier onrustig van kan worden. Dan helpt het je zeker. En ook als je van luisteren naar relaxende verhalen fijn vindt. Anders zou ik misschien toch een andere (goedkopere) cursus kiezen, want het kost behoorlijk wat geld. En ik weet niet of het dat waard is.
Hopelijk hebben jullie er wat aan, mocht je meer willen weten vraag gerust! (:
5 jaar geleden
Ik heb mezelf inmiddels voor deze cursus aangemeld. Is een soort hypnobirth cursus op basis van je persoonlijkheid. Er zijn 4 varianten. Als je iets nuchterder bent worden de assimilaties bv weggelaten/vervangen. Kost 124 euro. Je kan evt ook een fysieke cursusdag bijboeken, dan betaal je totaal iets van 190. Ben tot nu toe heel tevreden. Je krijgt online filmpjes met duidelijke uitleg, videocalls en als je vragen hebt oid is ze ook altijd bereikbaar via mail of evt videocall.
https://estherkoppelaar.nl/elementsofbirth/?partner=125