24 Reacties

16 dagen geleden

Het zou denk ik best kunnen dat het de 2 jaar slaapregressie al is. Ons zoontje wordt 7 juni 2 en sinds een week of 2 valt hij ook echt laat in slaap voor zijn doen. De middag dutjes zijn wisselend, de ene keer slaapt hij heel snel en de andere keer duurt het super lang. Hij gaat sinds kort in de avond ook echt keihard huilen met wegleggen wat hij hiervoor eigenlijk vrijwel nooit deed. Ze hebben de middagdutjes wel nog echt nodig op deze leeftijd volgens mij dus het is een beetje passen en meten🙈

16 dagen geleden

Het zou kunnen, geen idee eigenlijk. Wij hebben altijd wel een redelijk goeie slaper gehad maar altijd ook met zn ups en downs in fasen. Ik ga mee met de flow en probeer mijn geduld te bewaren en anders wisselen we af als het echt lang duurt. Als je het mij zou vragen, is het zeker te doen :) Het hoort er (helaas soms) bij en we moeten allemaal een manier vinden om ermee om te gaan.

16 dagen geleden

Geloof dat wij er ook midden in zitten. Al 3 weken weigert ze alleen te slapen. Vanaf half 8 lig ik in bed omdat ze anders gewoon niet slaapt. Ik ben het echt zo spuugzat en heb tijd voor mezelf nodig 😅. Snachts slaapt ze ook boven op me en wordt ze 9373x panisch wakker als ze van me af rolt. Kan niet wachten tot dit weer voorbij is

15 dagen geleden

Hier ook weer al een uur in bed en slaapt nog steeds niet...😕 Moet dan ook zijn middagdut kort houden als heb ik vanavond een probleem..

10 dagen geleden

Vandaag weer zo'n avond: om 21u30 gaan slapen (omdat ze een middagdutje van 14u45 tot 16u15 gedaan had; ze wou daar trouwens niet uit wakker worden 🤨) en pas om 23u in slaap na vier (😱) keer drinken..... Vind dit enorm uitputtend en ook frustrerend: we hebben dus geen avonden meer. Gisteren had ze geen middagdutje willen doen en is ze om 20u30 snel in slaap gevallen. Aanlokkelijk om haar gewoon niet meer te laten slapen 's middags... Maar ik lees overal dat dat toch nog nodig is op die leeftijd 🧐 Nog herkenning?

10 dagen geleden

Reactie op Liselotte Sels

Vandaag weer zo'n avond: om 21u30 gaan slapen (omdat ze een middagdutje van ...
Wij hebben hier ook moeite met het slapen deze week. Duurde vd week ook een x tot 23 terwijl hij normaal om 19.30 slaapt. Dat was een uitschieter, maar de andere dagen gaan ook minder goed dan normaal. Denk dat het bij de fase hoort, ze leren weer zoveel nieuwe dingen en dat is vaak terug te zien in het slapen. En het gaat gepaard met veel meer aanhankelijkheid, merk heel erg zijn behoefte aan nabijheid. Dus de slaap hebben ze juist hard nodig, blijven proberen 😄 Misschien kan je voor jezelf nagaan of je in deze periode wat meer fysieke nabijheid kan bieden? Zowel overdag maar zeker bij het slapen? Geen oordeel van mijn kant hoor, ik weet natuurlijk niet hoe jullie routine nu is :) maar ik merk bij mijn zoontje dat hij dan extra behoefte heeft. Ik blijf bijv dan een nachtje bij hem op de kamer slapen, omdat hij anders meerdere keren wakker wordt en om ons roept. En als ik er dan naast lig dan gaat hij weer lekker slapen. Succes!

10 dagen geleden

Reactie op Liselotte Sels

Vandaag weer zo'n avond: om 21u30 gaan slapen (omdat ze een middagdutje van ...
Wij hebben net een week of 3 gehad dat hij ook niet wilde slapen tussen de middag en s avonds dus ook niet. Moet zeggen dat ik het sinds deze week beter vind gaan. We moeten alleen er wel bij blijven als hij in slaap valt. Maar slaap doet slapen. Ik had een paar dagen ook toegegeven aan geen dutje, maar dan ging de 1e nacht wel beter dan met dutje maar daarna was de drama alleen maar groter. Nu ik hem een paar dagen goed een dutje heb laten doen van max 1 uur, gaan de nachten ook weer beter

10 dagen geleden

Reactie op Juuuuulll

Wij hebben hier ook moeite met het slapen deze week. Duurde vd week ook een ...
Sowieso altijd heel veel fysieke nabijheid hier bij ons 🙂 en ze slaapt ook naast ons bed en af en toe een stuk in ons bed. Maar ze is inderdaad vaak heel aanhankelijk overdag ook. Merci voor je reactie!

10 dagen geleden

Hier sinds een week ook niet meer zelfstandig in slaap vallen. Ben van naast het bedje gaan zitten langzaam naar de deur gegaan en naar de kamer ernaast liedjes zingend. Dat gaat nu goed. Hopelijk straks weer niet nodig. Maar wilde wel snel dat ik niet op de kamer hoefde te zijn om straks te overgang gemakkelijker te maken

7 dagen geleden

Bij ons wordt hij tegenwoordig 5 uur wakker. Schiet me lek. Als iemand een gouden tip heeft let me know 🫠

3 dagen geleden

Hier gaat in slaap vallen goed maar hij was vannacht van 23:45 tot 3:00 klaarwakker. Wilde continu water drinken dus uiteindelijk ook helemaal doorgelekt😩

3 dagen geleden

Hier wordt ze standaard nu weer twee keer per nacht wakker (om te drinken bij mij), rond 1 of 2 uur en rond 5 of 6 uur... Dat terwijl we eindelijk na meer dan anderhalf jaar nachten gekregen hadden waarin ze doorsliep (8, 9, 10, 11 uur aan een stuk) 🥴🥴

3 dagen geleden

hier ook een periode gehad van 2 maanden met veel wakker worden en 5;30 klaar wakker. Nu slaapt meneer tot 7:30 en is t volgende probleem dat hij zn middagdutje niet meer wil doen of heel laat waardoor ik een zeer late bedtijd heb. Mis mn avondje rust😂 kortom: ik heb altijd wel wat te klagen😂

één dag geleden

Reactie op Liselotte Sels

Hier wordt ze standaard nu weer twee keer per nacht wakker (om te drinken b ...
Update: deze nacht DRIE KEER wakker geworden en gedronken 😳 om 22u, middernacht en 3u... Daarnaast bij slapengaan en wakker worden dus vijf keer in 12u gedronken 😣 Quasi newborn-regime, hoop echt dat dit niet meer tot haar tweede verjaardag zal duren. 18-maanden-regressie was hier twee maand vanaf oktober, zeer zwaar...

één dag geleden

Oh hier ook zo een die niet in slaap wil vallen. Een van ons zit gewoon de halve avond gegijzeld daar. Ben er helemaal klaar mee.

één dag geleden

Reactie op Liselotte Sels

Update: deze nacht DRIE KEER wakker geworden en gedronken 😳 om 22u, midder ...
Update: deze nacht constant wakker, vaak snel weer in slaap gekregen (zonder drinken) maar één keer wellicht twee uur lang wakker (water drinken, borstvoeding, niet in slaap vallen behalve OP mama...) Zo is het elke nacht wel iets en ik ben langzaam weer in een wrak aan het veranderen 😕

één dag geleden

Reactie op Liselotte Sels

Update: deze nacht constant wakker, vaak snel weer in slaap gekregen (zonde ...
oh wat heftig!!!

één dag geleden

Reactie op Liselotte Sels

Update: deze nacht constant wakker, vaak snel weer in slaap gekregen (zonde ...
Oh nee, zo zwaar!!! 🫂

één dag geleden

Hier een die normal 18.30 echt naar bed gaat en meestal binnen een kwartier slaapt. Deze week al een paar avonden gehad dat hij om 8 uur nog aan het kletsen was in zijn bed 😅

20 uur geleden

2e nacht op rij dat Luuk weer helemaal hysterisch wordt als ik hem naar bed heb gebracht en dan wegga. Gister uur er naast gezeten maar dan blijft hij maar spelen… ik heb deze fase zoooo niet gemist😵‍💫