22 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb wel de nipt gedaan omdat ik dacht je kan er niks verkeerd mee doen is maar bloed trekken. Konden ze dat al niet zien aan de 16-18weken echo? Ik moet nu 10feb voor een echo dan ben ik 21weken
4 jaar geleden
Reactie op Lisaslisnlisi
Ik heb wel de nipt gedaan omdat ik dacht je kan er niks verkeerd mee doen i ...
Nee toen hebben ze daar niks over gezegd dus toen hebben ze het of niet gemeten of er was toen geen sprake van.
En inderdaad ik weet ook wel dat het alleen bloed prikken is maar het blijft een kans berekening en als je vervolgens iets wil vaststellen moet je allerlei andere onderzoeken doen die ook schadelijk kunnen zijn voor de baby .
Maargoed ik moet straks wrs alsnog de nipt doen. Ik weet nu gewoon niks das het vervelende
4 jaar geleden
Reactie op LHM91
Nee toen hebben ze daar niks over gezegd dus toen hebben ze het of niet gem ...
Dat is wel rot... ja over de nipt was ook niet slecht bedoeld hoor. Kon de gynaecoloog niet al een beetje meer uitleg geven? Bv dat je je nog niet teveel zorgen moet maken ofzo? Want idd afwachten is nooit leuk zo 😔 ik hoop mee dat alles goed komt🤞🤞🤞
4 jaar geleden
Hey!
Hier geen vocht in het hoofd, maar wel een doorverwijzing naar het WKZ omdat het hartje in een gekke hoek ligt. Ik wil je veel sterkte wensen, want die onzekerheid is gek makend. Ik moet tot maandag wachten. 💕
4 jaar geleden
Hoi! Wij hadden een gelijk soort verhaal bij de 1e zwangerschap, geen nipt en te veel vocht in het hoofdje en de nieren waren verwijd direct doorgestuurd naar het ziekenhuis daar een guo gehad maar pas na het weekend. Google alles afgezocht en toch maar mijn eigen verloskundige gebeld doordat ik zoveel zorgen had die hebben mij een beetje gerustgesteld. Bij de echo in het ziekenhuis was het hoofdje prima geen vocht te zien dus alles weg. Nieren waren niet goed dus moesten weer komen uiteindelijk in het WKZ geweest eind conclusie. Niks aan de hand! Gezonde jongen alleen veel zorgen voor niks. Nu zwanger van de 2e wel de nipt gedaan en net gelukkig een goede 20 weken gehad. Probeer je niet te veel zorgen te maken het is een moment opname soms hebben ze wat meer vocht daar en een week later dus niet meer. Ik hoop voor je dat het allemaal goedkomt!
4 jaar geleden
Reactie op Lisaslisnlisi
Dat is wel rot... ja over de nipt was ook niet slecht bedoeld hoor. Kon de ...
Nee snap het hoor dat je het niet verkeerd bedoelt 😊 nee ben niet bij een gynaecoloog geweest, was alleen bij een echoscopiste en die vertelde eigenlijk verder niks. Moeten helaas tot donderdag afwachten...😔
4 jaar geleden
Reactie op LHM91
Nee snap het hoor dat je het niet verkeerd bedoelt 😊 nee ben niet bij een ...
Pff dzt is niet leuk. Ik druk de duimen dat alles goed komt🤞
4 jaar geleden
Reactie op Mjl1990
Hoi! Wij hadden een gelijk soort verhaal bij de 1e zwangerschap, geen nipt ...
Jeetje wat een hoop zorgen om niks!! Bij ons was verder alles goed gelukkig.. dat was ook al positief volgens de vk aangezien je bij chromosoom afwijkingen bijvoorbeeld vaak ook op andere vlakke afwijkingen ziet. Of ze moet dingen niet genoemd hebben natuurlijk, maar daar ga ik niet vanuit..
Ja Google heb ik ook al afgezocht, mijn man inmiddels ook maar die vind allemaal van die rampscenarios... maargoed das het internet..
Ik hoop maar gewoon op het beste! Bedankt voor je reactie, stelt me ook enigszins gerust !
4 jaar geleden
Reactie op Lisaslisnlisi
Ik heb wel de nipt gedaan omdat ik dacht je kan er niks verkeerd mee doen i ...
We hadden 7 februari een nieuwe echo om te checken hoe het met het vocht zat. Er is toen een mogelijke oorzaak gezien, ieder geval een verdenking daarvan. Namelijk een blakes pouch cyste. Een cyste aan de kleine hersenen. Hiervoor met spoed door verwezen naar Nijmegen.
Hier zijn we gisteren geweest en we hadden geen beter nieuws kunnen krijgen!! Het is inderdaad een cyste maar blijkbaar komt dit in de vorm die ons meisje heeft regelmatig voor en kan het in ons geval geen kwaad en kan ze hiermee gewoon gezond en goed ontwikkelen 😍 gaat ze geen last van krijgen. Zoooo opgelucht!! Eindelijk een einde gekomen aan die onzekere weken ❤❤❤