27 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het idee dat ik ook aan het aankomen ben 🙈 voor mij is het de combinatie van weinig beweging en ook zoete trek s avonds, denk ik. Ik moet maar weer even strenge regels maken voor mezelf. Wat voor mij helpt is om bijv alleen maar lekkers te eten in het weekend. Hopelijk kan ik snel ook meer met die kleine naar buiten. De warmte helpt niet mee, en ze wil nog niet in de kinderwagen!

3 jaar geleden

Zelfde als wat jullie omschrijven. Helpt niet mee dat de ben en Jerry's een goede aanbieding had twee weken geleden 😭 bij de eerste viel ik helaas ook niet af.

3 jaar geleden

Yep! Same here 😅 Geen tijd hebben om uitgebreid gezonde maaltijden klaar te maken dus vaak maar uit gemak iets snels eten wat dan vaak niet gezond is..

3 jaar geleden

Mijn moeder zei dat ze altijd pas afviel als ze stopte met borstvoeding. Misschien is er nog hoop voor ons?!?!?

3 jaar geleden

same.. hopelijk een keer na de bv dan. wil daar namelijk nog niet mee stoppen anderzijds kan ik totaal niet wennen aan mijn ‘aangekomen’ lichaam.. en helemaal niet in het warme weer waar ik alles probeer te verbergen en het extra heet heb haha.

3 jaar geleden

Hier nog iemand🖐🏻 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben. Heb wel continu trek en inderdaad je gaat snel voor iets makkelijks en vaak niet zo gezonds. Ook weinig beweging hier doordat je toch best druk bent de hele dag

3 jaar geleden

Ik ook😅😅 ik woog voor mijn zwangerschap 50 kilo en nu 60! Wat ik eigenlijk wou 🤷🏻‍♀️ was bang om af te vallen tijdens borstvoeding maar ik kom ook bij.😄

3 jaar geleden

Bij mij komt het ook door zoetigheid en meer trek in eten.😁

3 jaar geleden

Same here, helaas. Ook de trek in zoet herken ik heel erg..

3 jaar geleden

Heb ik ook, dat ik niet verder afval ondanks borstvoeding geven. Aankomen ook niet perse, maar ben nu nog wel een stuk zwaarder dan startgewicht voor zwangerschap. Nu voor de 2e keer. Ben tijdens eerste zwangerschap de eerste 6 maanden (tot ik stopte met BV) 4 van mijn 16 aangekomen kilos in zwangerschap kwijtgeraakt en in de 6 maanden daarna de overige 12 kilo's. Het ging dus een stuk makkelijker na het stoppen. Denk de combinatie van minder honger hebben, meer energie voor het sporten en bewegen en vast ook de hormonale veranderingen die bij sommige vrouwen het afvallen moeilijker maken. Denk wel dat wij in de minderheid zijn, de meeste vrouwen hebben voor het afvallen wel voordeel van de borstvoeding.

3 jaar geleden

Omdat dit een safe space is; hoe was jullie ochtend? Hier weer door een baby die veel nodig had een Snickers voor ontbijt 🙃 Iemand tips voor makkelijke, snelle en gezondere opties? Havermout ging met hulp van de kraamzorg nog maar nu echt geen tijd meer voor..

3 jaar geleden

Reactie op LIH

Omdat dit een safe space is; hoe was jullie ochtend? Hier weer door een bab ...
Ik heb nu pas kunnen “ontbijten”. Ook niet gezond helaas…. Idd, zijn er tips voor makkelijke gezonde ontbijt/lunch?

3 jaar geleden

Inderdaad “fijn” om te horen dat ik niet alleen ben🙈😅 ik heb me voorgenomen om gezond te doen waar het lukt en minder te snoepen. Na 6 maanden wil ik met een dietiste proberen af te vallen omdat ik mijn melk productie niet wil beïnvloeden… we gaan het zien

3 jaar geleden

Wat goed werkt voor mij zonder verlies van productie is de verhouding koolhydraten/eiwitten aanpassen in mijn voeding. Dus minder (slechte) koolhydraten en meer eiwitten. Als ik dit volhoud val ik af zonder honger te lijden en dus zonder invloed op productie. Ook meer energie overdag. Alleen het volhouden is zo lastig, vooral als je in snaaimodus zit door slaaptekort en tijdtekort...s' ochtends ontbijt ik met havermout (=goede koolhydraten) met havermelk of magere melk en gebruik kaneel, banaan en/of zoetstof zonder calorieen voor erin. Ik maak de havermout in de magnetron, dus kost minder tijd dan een boterham smeren. Vult goed. S'middags magere kwark of skyr met noten en fruit Savonds normaal avondeten en dan zonder snelle koolhydraten of aardappelen. Dus geen brood, geen witte rijst of witte pasta. Eet dan zilvervliesrijst, volkoren pasta of vervang deze categorie door extra groente of eiwit.

3 jaar geleden

Overigens gaat je melkproductie er echt niet op achteruit door gezonder te eten, alleen door echt te gaan crashdieten. Dat is sowieso nooit aan te raden en niet houdbaar voor langere termijn is mijn ervaring...

3 jaar geleden

Reactie op LIH

Omdat dit een safe space is; hoe was jullie ochtend? Hier weer door een bab ...
Hier een tip. Mijn vriend maakt altijd de avond van te voren het ontbijt klaar. Havermout met lijnzaad en rozijnen. Dat bakje hoef ik dan maar in de magnetron te zetten na de ochtend voeding. Hij snijdt ook al het fruit voor erdoorheen en ik doe er nog wat noten over. Zo lukt het me om in ieder geval gezond te ontbijten waar ik ook een tijdje vol van zit. De rest van de dag zie ik dan wel hoe het loopt ;) Heb ook veel trek de hele dag en kan soms een uur na de lunch al weer honger hebben 😅 Ben dus ook nog niet veel afgevallen door de borstvoeding. Blijf nu al weken constant. Maar ik zit nog maar 3 kilo van m’n start gewicht dus ik maak me er totaal geen zorgen over!

3 jaar geleden

Reactie op LoezzieK

Hier een tip. Mijn vriend maakt altijd de avond van te voren het ontbijt kl ...
Hier ook! Mijn man maakt mijn ontbijt klaar als hij zijn ontbijt voor de volgende dag klaarmaakt. Verder heb ik naast de stoel in de babykamer een pot met notenmix staan zodat ik een gezond tussendoortje heb als ik aan het voeden ben

3 jaar geleden

Ja bah ik kom ook aan! Was bij de eerste ook zo 😖 het is bij mij denk ik een combinatie van veel trek in zoetigheid/snelle suikers door de vermoeidheid en door hormonale veranderingen…

3 jaar geleden

Ik ben ook helaas aangekomen. Ik heb ook veel trek in zoetigheid. Ik had met name de eerste vier weken dat ik na iedere nachtelijke voeding wat ging eten. Had echt enorme honger na de borstvoeding. Nu is het met name veel dorst. Probeer nu water klaar te zetten voor bij het voeden. Mijn dochter wilt daarnaast altijd op sleeptouw worden genomen en is snel ongeduldig (in een draagdoek/draagzak wilt ze niet). Het is lastig wat te klaar te maken of rustig eten met een hand vrij). Dan kies ik helaas toch te vaak voor bijv. een koek. Misschien moet ik maar eens wat boterhammen en fruit e.d. van te voren klaarmaken en in de koelkast bewaren. Dan kan ik snel wat pakken.

3 jaar geleden

Reactie op LoezzieK

Hier een tip. Mijn vriend maakt altijd de avond van te voren het ontbijt kl ...
Ik maak een grote pot havermout klaar, en neem Dan kleine porties uit de koelkast om op te warmen id microgolf.