35 Reacties
3 jaar geleden
Ja ik mn zoontje is 8 weken en we proberen hem nu voor de eerste week 1 flesje te geven aan t einde vd dag. Je hebt op ouders.nu hele schema's en tabellen staan over wat en hoe je het kunt aanpakken. Zo lang mogelijk de eerste en laatste borstvoeding van de dag volhouden en dan op de gok de ena laatste voeding als eerst vervangen. Ik geef hem ongeveer 90 ml als hij dat al op krijgt want de laatste 2 dagen is het drama met t flesje ga morgen proberen in de ochtend een voeding te vervangen. Misschien werkt dat tijdstip beter. Zo per week een extra flesje erbij en een borstvoeding eraf ;).
3 jaar geleden
Mee bezig geweest. 1 bv per 2 weken vervangen voor flesje. Ben eerst begonnen met de 19 uur te vervangen, toen de 11 uur en wilde als laatste de 15 uur vervangen. Alleen liep mijn bv productie zo snel achteruit, dat ik nog maar 4 dag ochtend en avond voeding heb kunnen geven en ook deze nu vervangen voor fles. Hij doet het super goed erop. Geen krampjes niks en dat had hij wel met mijn bv. Vind het alleen wel jammer dat ik geen avond en ochtend voeding meer kan geven maar het is niet anders.
3 jaar geleden
Ik heb iedere week 1 fles erbij gedaan.
Week 1. Bv 2.00 6.00 10.00 14.00 18.00 kv 22.00 (wij hebben geen ritme, maar tijden als voorbeeld)
Week 2. Bv 2.00 6.00 kv 10.00 bv 14.00 18.00 kv 22.00
Week 3 bv 2.00 kv 6.00 bv 10.00 kv 14.00 bv 18.00 kv 22.00
Week 4 bv om 6.00 en 18.00 rest kv. En dit hoop ik voorlopig nog vol te kunnen houden
3 jaar geleden
Leuk te horen! Ik ben nu begonnen met de fles rond etenstijd (18:00/19:00) uur. Ik hoop eigenlijk dit nog even zo te houden en uiteindelijk de fles rond 12:00/13:00 te vervangen, en uiteindelijk die ertussenin.
Maar ben wel bang dat mijn productie te snel terug loopt. Ook omdat m’n dochter soms de nachtvoeding overlaat sinds deze week (wil ik graag zo houden 😂). Maar wil nog niet volledig over.
Merken jullie verschil tijdens de overstap? Ik tot nu toe nog niet echt, wel het idee dat ze iets langer slaapt.
3 jaar geleden
Leuk te horen! Ik ben nu begonnen met de fles rond etenstijd (18:00/19:00) ...
Met 2 bv vervangen bleef bij mij de productie goed op gang. Hij sliep bij mij al vanaf 5 weken de nachten door. Heb ook de 19;00 en 11:00 bv vervangen voor fles. Alleen de derde die ertussen toen ging het dus snel.
Verschil wel een beetje gemerkt. Hij moest er in het begin ff aan wennen. Scheetjes die af en toe dwars zaten. Minder poepen, 1x per dag of soms om de dag nog maar en veel dan ook. Langer slapen (heerlijk).
3 jaar geleden
Leuk te horen! Ik ben nu begonnen met de fles rond etenstijd (18:00/19:00) ...
Ik merk echt geen verschil met snachts slapen. Soms komt hij om 2 uur, soms komt hij om 4 uur. Maakt geen verschil of hij nog om 10 uut half 11 een flesje krijgt.
Vandaag om 8 uur de laaste voeding gehad dus de droomvoeding sla ik.maar over... gisteren wel gedaan en toen was het dus ineens 2 uur in plaats van 4
3 jaar geleden
Ik ga nu beginnen met afbouwen. Ik ga proberen het afbouw schema te volgen alleen zit ik met het probleem dat m’n borsten overvol zijn, maakt niet uit welk moment van de dag maar zodra een voeding nadert staan ze op Ontploffen. Ik wil niet dat het in stand blijft door te kolven oid.
Wat kan ik het beste doen? Hoe hebbben de dames hier het aangepakt? Alle tips zijn welkom
3 jaar geleden
Reactie op hilde32
Ik ga nu beginnen met afbouwen. Ik ga proberen het afbouw schema te volgen ...
Ik had dit aan het begin ook, door blokvoeden is die overproductie gestopt. Nu ook helemaal aan t afbouwen. Ik kolf nu ergens id middag als ik echt niet meer kan en voor ik naar bed ga.. ben benieuwd
3 jaar geleden
Reactie op JNF-mes
Ik had dit aan het begin ook, door blokvoeden is die overproductie gestopt. ...
Wat een klus hè!! Ik begin nu met de kolfronde van 10;00 te laten vervallen, (ik kolf fulltime) maar twijfel of ik hem moet overslaan of alsnog kort de druk eraf moet halen of wachten tot ik denk het moet nu?
3 jaar geleden
Reactie op hilde32
Ik ga nu beginnen met afbouwen. Ik ga proberen het afbouw schema te volgen ...
Mag ik even zeggen dat ik het ontzettend knap van je vind dat je zo lang fulltime hebt gekolfd. Ik zie je vaker langskomen op het forum met vragen en ik vind echt dat je het goed doet hoor. Lekker gaan afbouwen.
Ik denk erover om ook af te gaan bouwen. Ben nog steeds ziek en de boel kakt in, kind niet genoeg, ik in de stress. Buiten dat mis ik een momentje voor mezelf, dat mijn partner de fles even kan doen. Ik kolf namelijk niet zo goed. Ik heb gisteravond voor het eerst bijgevoed met mijn vriezer voorraad.
3 jaar geleden
Reactie op Hesba
Mag ik even zeggen dat ik het ontzettend knap van je vind dat je zo lang fu ...
Dankjewel, je woorden doen me heel goed! ❤️ een van de fijne dingen aan dit forum, iedereen zit in hetzelfde schuitje (althans bijna hetzelfde) en dat maakt het voor mij de ideale plek vragen te stellen en m’n hart te luchten.
Wat rot dat je nog steeds ziek bent zeg! Zwaar is dat dan hè? Veel beterschap 😘
3 jaar geleden
Reactie op hilde32
Ik heb gewacht en ben nu bezig met m’n normale kolfronde van half 1, zaten ...
Nice! Ik ben nog aan t wachten, sinds gisteravond rond 22:00 u voor t laatst gekolfd 👏🏽 gaat best snel. Heel dubbel gevoel aan de ene kant chill aan de andere kant soort van afscheid nemen van het borstvoedingsperiode 😅🥹
3 jaar geleden
Rond 20 september ben ik begonnen met afbouwen van borstvoeding. Ik kolfde 6 keer per dag: 7,10,13,16,19,22. Binnen 2 weken kon ik dit, ondanks enige overproductie, terugdringen naar 3 momenten per dag en kwam er die momenten meer uit. Gelijkelijk werd dit minder en haalde ik er 250-300 ml per keer uit Ipv 450-500. Daarna ben ik het gaan terugdringen naar 2 keer kolven en sinds een week nog maar 1 keer, in de ochtend en haal ik er circa 160-210 uit. Nu met de laatste voeding kolf ik pas als het moet en zie het nu wat terugdringen met de dag