31 Reacties
3 jaar geleden
Ach jee, wat warm zeg! Inderdaad zoveel mogelijk lichte zonwering. Donkere kleuren nemen warmte op en worden een soort straalkacheltjes. Voor de rest alle ramen en deuren open zetten zodra het buiten koeler is dan binnen en weer dicht zodra het buiter warmer is dan binnen. Heb je toevallig ook een voorportaal of hal waar een deur op uitkomt die wel koel is? Je kunt zelf regelmatig een koele douche nemen, zodat je wat minder warmte uitstraalt. Natte washandjes voor op je polsen, in je nek en liezen helpen om snel af te koelen. Veel meer dan je al doet kan ik ook niet bedenken helaas.
3 jaar geleden
Niet echt goede tips, maar meer herkenning. Ook wij hebben een bloedheet appartement. We hebben de waaier aan staan, en proberen in de ochtend en avond alles goed door te luchten. We hebben op het balkon een badje, waar we haar in kunnen zetten. Voor de rest gaan we zo veel mogelijk het huis uit, naar het park in de schaduw bijvoorbeeld.
3 jaar geleden
Ach jee, wat warm zeg! Inderdaad zoveel mogelijk lichte zonwering. Donkere ...
We hebben nu idd wel een zwart laken opgehangen omdat we helaas niets anders hebben op het moment. Maar ff bij zeeman kijken binnenkort voor een wit laken. We hebben een binnen galerij maar helaas hebben we overburen met een puppy die overal heen schiet wanneer die de kans krijg. Geen zin in zon druktemaker in huis opeens. Haha. 1 is genoeg.
3 jaar geleden
Niet echt goede tips, maar meer herkenning. Ook wij hebben een bloedheet ap ...
Zelfs naar het park is hier niet te doen. Tis buiten ook gewoon stikheet. Plus met dit weer zijn de parken hier in de buurt niet baby vriendelijk.. wonen helaas niet in een bepaald... Christelijke buurt zeg maar.
3 jaar geleden
Ga samen in dekbedovertrek zitten en zet de ventilator op de opening!
https://www.dumpert.nl/item/6864999_0572b0a2
3 jaar geleden
Voor honden heb je een verkoelingsmat, die gebruikte wij toen we nog in het appartement woonden. Ik weet dat je kleine geen hond is 😉, maar wellicht geeft het wel wat verkoeling als ze erop zit?
Sterkte met deze warmte ik heb zelf ook in een appartement gewoond en weet dat het afzien is..
3 jaar geleden
Hier ook bloedheet in ons eengezinswoning. Op het moment staat de teller hier op 28.5 graden in de woonkamer. En in de babykamer is het zelfs 30 graden 🥵🥵🥵
Wij gaan van de week een airco aanschaffen zodat het wat aangenamer wordt in huis. Das denk ik de enige optie om je huis af te laten koelen 😅🥲
3 jaar geleden
Hadden wij vorig jaar ook. Door onze serre en de ligging op het zuiden werd het hier bloedheet. Enige wat helpt is een airco. Weet niet of dat kan in een appartement. Anders een mobiele airco. Een watercooler werkt echt te weinig op zulke dagen. Moet zeggen dat het zonwerend folie op de overloop hier ook goed z’n werk doet
3 jaar geleden
Zou idd investeren in een (mobiele) airco. En veel met water spelen, bijv een teiltje met wat water + badeentjes is hier een succes en werkt verkoelend
3 jaar geleden
Helaas is een airco voor ons toch echt te duur. We hebben nu al 2 watercoolers gehaald.
3 jaar geleden
Reactie op WhiskyDonut
We hebben nu idd wel een zwart laken opgehangen omdat we helaas niets ander ...
Je zou een traphekje in de deuropening kunnen klemmen om de puppy tegen te houden (en je kleine binnen). Die hoeft niet heel duur te zijn, maar dan kun je wel goed luchten
3 jaar geleden
We wonen nu in een rijtjeshuis waar het ook wel warm is maar in onze vorige woning (appartement) was het soms echt niet te doen. Zeker aan het einde van de middag en in de avond was het er gewoon warmer binnen dan buiten.
We hebben toen wel gekozen voor een mobiele airco wat wel hielp. Ik begrijp dat het best een smak geld is. Je moet ook niet zomaar voor de goedkoopste gaan. Op internet kan je lezen wat de verhouding moet zijn tussen de kracht van de airco en de afmeting van de te koelen ruimte. Een goedkoper model heeft bijv. waarschijnlijk niet genoeg kracht voor de hele woonkamer. Die van ons was dacht ik rond de €500/€600 2 jaar terug. Je zou evt. nog kunnen kijken of ze later in het seizoen in de aanbieding komen. Meestal tegen eind augustus/begin september verkopen ze dit soort dingen met flinke korting (soms 50-70%). Heb je nu niet zoveel aan maar dan heb je het vast in huis voor volgend jaar. Of wellicht nog tweedehands?
3 jaar geleden
Niet echt goede tips, maar meer herkenning. Ook wij hebben een bloedheet ap ...
Hier precies hetzelfde
3 jaar geleden
Onze eenjarige slaapt sinds het zo snikheet is overigens beter dan ze maandenlang gedaan heeft... een zomerkindje in hart en nieren, denk ik 🥲
3 jaar geleden
Reactie op Avdpee
Airco...
Ons hele huis is voorzien. 23graden is het binnen. In de slaapkame ...
Zoals eerder aangegeven. Financiën zijn er daar niet voor.
3 jaar geleden
Reactie op Inny
Wij waren vandaag op visite in een appartement, zij hadden een plafondventi ...
Zat daar ook al aan te denken.. maar ben bang dat dat teveel wind/tocht geeft voor de kleine. Onze appartement is best klein.
3 jaar geleden
Reactie op LvSum
Wat bij ons helpt: 's nachts de afzuiging van de badkamer (of keuken) aanze ...
Onze afzuigers staan eigenlijk altijd open. Hoe harder het waait buiten hoe beter ze werken.