26 Reacties

3 jaar geleden
Misschien een groter tutje erop doen maatje m? .. ik ga het morgen ook halen mijn meisje is ook 3 maanden en ze doet een half uur over haar fles en valt dan in slaap omdat het te lang duurt

3 jaar geleden
Dit deed onze dochter ook ineens, bleek sprong 4 te zijn. Ze is 13 weken en was iets eerder met sprong 4

3 jaar geleden
Had precies mijn verhaal kunnen zijn🙈 hier precies zo. Ze zeiden tegen mij dat het rond 3 maanden heel vaak voor komt. Ze gaan dan van het onbewust drinken naar bewust drinken. Het is nu niet echt meer een reflex.
Het was bij een weekje echt frustrerend. En worsteling om de voedingen erin te krijgen. Ze liet vaak 1/3 van de fles staan. En waar enorm aan het wurmen tijdens het drinken
We zeiden tegen elkaar zo idee het niet leuk meer...
Van het consultatiebureau ken ik het advies om eens naar een pre verbale logopediste te gaan. Zij kijken mee met de voedingen bij zuigelingen. Ze kunnen dan of ze wel de goede techniek gebruikt. ( Mocht dit het geval zijn kunnen ze ook met vast voedsel moeite krijgen)
Maar opeens was de knop om bij onze kleine meid. En drinkt ze weer alle flessen leeg van 170ml. Nu is het weer leuk om de fles te geven.
Dus misschien nog eventjes doorbijten en als het blijft advies vragen bij CB en evt pre verbale logopediste.

3 jaar geleden
Ja dat doet mijn zoontje van 3.5 maanden ook! Wat werkt bij ons is lopend voeden 😂 verschrikkelijk maar anders krijgt hij 60 ipv 150 binnen!! Dit is niet constant zo gelukkig maar vandaag wel weer bv, gister was het weer niet zo. Snap er ook niks van maar misschien dat proberen?
Bij mij werkt dus afleiding wel ipv rustige omgeving

3 jaar geleden
Reactie op Sannie21
Hoelang heeft het geduurt dat de fles zo onrustig werd gedronken. Wij worde ...
Nou bij ons is het nog steeds zo...pff inderdaad best vervelend. Wij zijn bij de logopediste geweest en die zei dat ze geen goede mondmotoriek heeft. Ze pakt de fles niet vacuüm. Hierdoor gaat ze heel onrustig drinken.
Ze gaf bij ons te tip om een kleinere speen te gebruiken. En om juist iets te vinden wat haar aandacht kan trekken tijdens het drinken. Bijvoorbeeld een muziek mobiel of door het raam de bewegende takken buiten. Zodat ze zich daar op concentreert en minder met haar hoofd gaat bewegen.
Ik had wel wat handige tips gekregen en moet zeggen dat er best wat werkt.

3 jaar geleden
Reactie op Tirzab85
Nou bij ons is het nog steeds zo...pff inderdaad best vervelend. Wij zijn b ...
Ja logopedist heeft ook bij ons meegekeken. Die zei idd ook iets vinden wat haar aandacht trekt soms gaat dit goed vaak ook niet. En t maakt niet uit of het nou helemaal stil is of overal geluid. Ze ziet en hoort alles gewoon heel erg alert en van de prikkels. Wij gebruiken gewoon de difrax. Maar logopedist zei dat ze wel goeie techniek had.

3 jaar geleden
Reactie op Sannie21
Ja logopedist heeft ook bij ons meegekeken. Die zei idd ook iets vinden wat ...
Hier precies zo. Vandaag ook geprobeerd om eens een beetje aan te maken met een papje maar dat was ook geen succes🙈
Ze sabbelt alles er net zo hard weer uit.
Het blijft gewoon zoeken wat werkt...
Bij een kleinere speen in de Difrax fles(S) dronk ze rustiger. Maar ja de fles ging toen ook niet leeg wat ze viel in slaap.🙈
Ik geef de fles nu in 3 fases. Met een kwartiertje er tussen. En dat werkt hier tot nu toe het beste.

3 jaar geleden
Reactie op Tirzab85
Hoeveel flessen geef jij nu? En hoeveel?
Ze krijgt nu 5 flessen 180+6 met schepje johannesbroodpitmeel. Het lijkt dat het bij bepaalde flessen wat rustiger gaat net of is ze nu meer verzadigd. En als ze bijvoorbeeld bij het laatste deel van de fles weer onrustig doet ga ik zingen en kijkt ze me meer geconcentreerd aan en drinkt ze wat beter door. Maar werkt ook niet altijd even goed