9 Reacties

3 jaar geleden

Als ze echt de helft minder drinkt zou ik de huisarts bellen. Ons zoontje is ziekerig en drinkt nog zon driekwart van normaal. Ze gaven bij mij aan dat als hij de helft minder drinkt dat ik dan even moest bellen want dat is teveel tekort

3 jaar geleden

Dat is hier ook het geval geweest. Het kan zijn dat je kleintje het schema omgooit en flesje minder gaat drinken. Dat was hier het geval namelijk. Hierdoor oefenen wij steeds meer met water en thee voor extra vocht. Nu nog drinkt ze niet alle flessen leeg wij denken maar zo dan heeft het lijfje gewoon genoeg gehad. Haar interesse verandert omdat ze van alles al extra krijgt hapjes brood tussendoortje

3 jaar geleden

Tandjes? Kan ook nog een grote oorzaak zijn lees ik veel

3 jaar geleden

Dit hebben wij vorige week ook gehad. Steeds drama met de flesjes en dronk hiervan steeds maar de helft of maximaal 100cc. Deze week drinkt hij weer alle flesjes (bijna) leeg. Heel gek, misschien een fase?

3 jaar geleden

Als ze meer hapjes krijgt is het niet gek dat de melk wat minder word? heeft CB niet aangegeven hoeveel ze ongeveer nog aan melk moet krijgen? Wij volgen deze schema s van een ziekenhuis. Al vaker gepost ondertussen 馃 https://www.rijnstate.nl/aandoening-en-behandeling/voeding-voor-baby-s/

3 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal. Ik probeer hem nu kleinere beetjes aan te bieden en dan gewoon iets vaker. Hij krijgt ook thee of water bij zijn hapjes

3 jaar geleden

Soms kan het zijn dat ze ook toe zijn aan een grote speen....

3 jaar geleden

Yup, precies dit! 27e is ze 6 maanden en ze laat sinds een week opeens regelmatig halve flessen staan.. maak me dr best zorgen over. Jij geeft extra hapjes nu?

3 jaar geleden

Mijn dochter van woensdag 6 maanden laat ook ineens halve flessen staan, maar krijgt wel 550 ml per dag binnen minstens (5 flessen). Het tweede halfjaar is 500 ml ook hetgeen ze moeten binnenkrijgen naast vast voedsel, mijn dochter eet vast voedsel dan ook al heel goed (100-125 gram per keer). Wel zijn we nu over gegaan naar de 6 maanden fles speen en drinkt ze wel al wat meer dan enkel de halve fles, misschien het proberen waard? maar ik zou niet enkel kijken naar het flesje maar naar hetgeen ze verspreid over de dag binnen krijgen 馃