11 Reacties
3 jaar geleden
🖐️
Maar dit is ook heeeeeel normaal. En het hangt ook af wat je verstaat onder doorslapen. Ik zou bijvoorbeeld 2-3 voedingen heel goed te doen vinden, als ze daarna maar gewoon lekker slaapt.
Bij ons komt heel zelden een blok van 4 uur onafgebroken voor, als we de loterij hebben gewonnen 5 uur. Maar dan heb ik het over een keer in de 2 a 3 weken. Verder eigenlijk toch iedere 2-3 uur wakker vaak, of als we pech hebben ieder uur 🙈 Of we zijn na de voeding meer dan een uur bezig haar weer in slaap te krijgen.
Robin begint altijd in haar eigen bed, maar in de loop van de nacht verhuist ze naar ons en slapen we samen. Zo komt iedereen aan de meeste slaap. Wat het beste werkt is accepteren dat het nu eenmaal zo is. En dat klinkt makkelijk dan dat het is, hiervoor heeft de cursus van liefde van een moeder ons heel erg geholpen. Heb nog steeds wel momenten dat ik ervan baal en het oneerlijk vind dat sommige mensen al maanden een doorslapende baby hebben, maar dat is steeds korter en steeds minder vaak.
3 jaar geleden
Hier ook nog niet. En ik verwacht het ook niet van haar, ze gaat het vanzelf een keer doen. De oudste ging uitzichzelf met 18 maanden doorslapen. De jongste laat zich op het moment om het uur horen 😵💫 dus ik hoop vooral dat dat snel over is 😂
3 jaar geleden
Oh hier ook nog heel veel wakker. S avonds altijd naar een half uur wakker en wil niet meer in eigen bed slapen.. slaapt verder op ons sinds nu 2,5 week denk ik. En snachts slaapt hij maar tussen ons in omdat hij zo vaak (zeg 3 tot 5 keer in de nacht) wakker word. Slaapt wel weer snel in na de voeding. Maar zo vaak voeding weet ik ook niet of dat nu goed is, of dat hij er dus nu aan gewend is.. Ben er zo onzeker over. Maja zo krijgen we allemaal t meeste slaap. Dus probeer t maar te accepteren. Vind het fijn om te lezen dat we niet de enige zijn.
3 jaar geleden
Hier ook nog elke nacht een of twee voedingen met 8,5e maand.
We slapen samen, dus ik vind het wel prima te doen. Dochter slaapt ook gewoon weer na de voeding, dat scheelt heel veel. Heb het echt allang volledig geaccepteerd en ik verwacht niet dat ze op korte termijn wel door gaat slapen. Ik ga er een beetje vanuit dat we tot sowieso een jaar gebroken nachten hebben.
Verder geen tips. Gewoon voeden als je kindje erom vraagt en dan weer verder slapen. Ze gaan vanzelf een keer doorslapen.
3 jaar geleden
Hier jochie van 8 maanden, nog nooit doorgeslapen, sterker nog , elke 30 min wakker, 3x aaien over zijn wenkbrauw, kus op zijn voorhoofd en slaapt weer voor 30 min. Nu de slaaptegressiie en verlatingeangst eroverheen, maakt het overdag en savonds in slapen nog moeilijker, heb mij eraan over gegeven. Eerste kindje altijd goede slaper, dit is het Andere uiterste. Heb hem tot een jaar gegeven… twijfel nu of ik die tijd niet moet gaan bijstellen … komt ineens dichtbij.
Succes alle mama’s
3 jaar geleden
Reactie op Danielleschuur
Hier jochie van 8 maanden, nog nooit doorgeslapen, sterker nog , elke 30 mi ...
Jeetje die van die 30 min hebben wij nu ook, hoe lang heb jij dit al? Niet alleen tijdens regressie?
3 jaar geleden
Reactie op Annettee10-06
Oh hier ook nog heel veel wakker. S avonds altijd naar een half uur wakker ...
Ik geef ook extra voeding (8maanden) alleen dat lijkt hij dan te willen en dan slaapt hij zo weer door. Even die sprong en slaapregressie uitzitten