24 Reacties

3 jaar geleden

Je zou een normale beker kunnen proberen, ze zien het jou ook doen en dat vinden ze prachtig als zij het ook mogen Geen tips, behalve blijven proberen! Zowel stukjes als gepureerd zodat hij wel wat binnen krijgt. En steeds nieuwe dingen uitproberen, er komt een x dat 1 hapje lukt 😊

3 jaar geleden

En misschien proberen iets vers te geven? Is een andere smaak dan potjes, wie weet vindt hij dat lekkerder?

3 jaar geleden

Heb je al eens stukken geprobeerd dmv rapley? Misschien gaat dat beter.

3 jaar geleden

Onze zoon had dit ook, nu 3 jaar. Van stukjes moest hij niks hebben, ook niet als hij zelf at. Hij begon flink te kokhalzen en keek me echt met een vies gezicht aan van "wat is dit mam?". Pas na 1 jaar zijn we langzaam over gegaan op steeds wat grover geprakt eten en toen ging het beter. Ieder kindje zijn eigen tempo toch? Als het niet lukte, op welke manier dan ook, hebben we nooit doorgezet. We hebben überhaupt nooit een strijd op welke manier dan ook gemaakt rondom eten, niet over stukjes ja of nee, de hoeveelheid of wat hij eet. En nu 3 jaar, eet hij als een bootwerker met fases waarin opeens dingen een tijdje niet lekker vindt haha. Geen probleem, dan krijgt hij iets anders en de volgende keer proberen we het weer. Zo hebben we het ook met stukjes gedaan.

3 jaar geleden

Hier ook een baby die niks van stukjes moet hebben, vers gemaakt eten wilde hij van mij niet hebben. De gewoon gepureerde groenten altijd wel. Maat op het moment dat er aardappel of vlees bij komt wilde hij het niet hebben (geen idee wat ik verkeerd doe) dus toen maar potjes gaan geven dit eet hij zo op. Maar 8+ potjes is ook huilen en niet meer willen.

3 jaar geleden

De onze nu 9 maanden moest niks hebben van potjes maar ons eten vindt ze fantastisch dus maak ik nu zoutloos extra voor haar pureer ik een klein beetje en dat eet ze met smaak op

3 jaar geleden

Tip voor de rietjesbeker. Pakje drinken met rietje geven met water er in. En dan er zachtjes in knijpen zodat ze wat binnen krijgt, ze begon ineens aan het rietje te zuigen. Binnen 2 dagen kon onze kleine meid uit een rietjesbeker drinken.

3 jaar geleden

Reactie op Loeskv

De onze nu 9 maanden moest niks hebben van potjes maar ons eten vindt ze fa ...
Wat maak je dan bijvoorbeeld?

3 jaar geleden

Wij lopen bij een logopedist en die geeft aan dat die potjes van 8m+ het moeilijkste zijn voor een baby omdat het 2 structuren door elkaar zijn, meestal leren ze eerst gepureerd en dan stukken, daarna meestal pas dat gemengd, dus nee totaaaal niet erg. Onze dochter is 10,5 maand maar wilt nog helemaal geen vaste voeding.

3 jaar geleden

Oh en wij hadden hetzelfde met die 360 bekers en rietjes bekers maar hier gaat een gewone simpele open beker het beste, misschien dat proberen?

3 jaar geleden

Reactie op Marieke-95

Wat maak je dan bijvoorbeeld?
Aardappelen met boontjes of macaroni met saus en vlees en dat pureer ik dan in kleinere stukjes. We hebben uitgezocht dat een baby max 3gram zout mag hebben en eigenlijk best wel wat qua kruiden dus we passen ons eten een beetje aan zodat ze gewoon met de pot mee kan eten eigenlijk en verder eet ze fruit gepureerd allerlei soorten maar alles wel biologisch en vers dus

3 jaar geleden

Van onze oudste 2 kinderen weet ik ook nog wel sar die 8 maanden potjes drama waren. Met de jongste nog niet geprobeerd haha. We doen rustig aan. Het is al geen grote eter, dus we zijn al lang blij dat ze die 6 maanden potjes helemaal op eet.

3 jaar geleden

Hier 9 maanden en eet ook 6 + potjes of zelf gemaakt en dan echtnzacht gepureerd. Ik durf het niet.ik denk dat het dus meer aan mij ligt dan aan hem. 🥺

3 jaar geleden

Hier ook geen rietjes of 360 beker maar gewoon een tuitbeker. Afentoe bied ik het wel aan maar ga er niet mee liggen vechten. Komt vanzelf wel.

3 jaar geleden

Hier geef ik aardappel en groentes geprakt of in stukken die ze zelf vast kan houden. Toen we naar Disneyland gingen hadden we 8+ potjes getest. Mevrouw moest er niks van weten hield de lippen stijf op elkaar en 1x toch beetje geforceerd met t idee der ze moest wennen aan de smaak kokhalsde ze zo erg dat t er weer uit kwam. Terwijl geprakt grof eten dus prima gaat en geen gekokhals🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Mijn dochter had ook wel moeite om te kauwen in plaats van hap-slik-weg. Ben toen begonnen banaan in stukjes te geven met een vorkje. Ze is dol op banaan namelijk. En ja hoor, kauwt nu gewoon netjes op alles. Zelf van een cracker worden echt hapjes genomen in plaats van gesabbel. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo heel erg is als je kindje nog niet toe is aan grover voedsel. Eet je kindje wel al een boterham? Dan zou ik me sowieso geen zorgen maken :)

3 jaar geleden

Reactie op Juuuuulll

Je zou een normale beker kunnen proberen, ze zien het jou ook doen en dat v ...
Hij vindt het drinken uit een normale beker inderdaad ook heel leuk, maar het wordt wel een beetje een natte boel ;)

3 jaar geleden

Reactie op Juuuuulll

En misschien proberen iets vers te geven? Is een andere smaak dan potjes, w ...
Vers doen we ook, maar nog steeds glad gepureerd. Ik heb voor deze week iets met couscous gemaakt, ben benieuwd wat hij daarvan vindt.

3 jaar geleden

Reactie op BijDeMolen

Heb je al eens stukken geprobeerd dmv rapley? Misschien gaat dat beter.
Af en toe.. vindt hij nog een beetje gek, maar ga hier wel mee door

3 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Onze zoon had dit ook, nu 3 jaar. Van stukjes moest hij niks hebben, ook ni ...
Bedankt voor je reactie. Ik denk ook dat een strijd maken van eten ook niet goed is!