8 Reacties
3 jaar geleden
Ons dochtertje is van ons bed afgevallen vorige maand. Gebeurde in de avond. Dus naar de HAP geweest en moest eigenlijk wel advies. Maar omdat ik zei ik weet niet waar ik op moet letten moest ik een nachtje ter observatie blijven…
Bij een kind van 2 kan je vragen stellen waarop ze antwoorden en bij een baby weet je dat niet.
Als je het niet vertrouwd gewoon bellen. En vragen voor onderzoek..
Volg altijd je moeder gevoel.
Nu was ons dochtertje ook tegen een kast aangevallen.
Maar kreeg van de kinderarts te horen dat de regel was als een kindje is gevallen van een hoogte wat hoger is dan ze lang zijn dat ze altijd geobserveerd moeten worden.
Dus als je het niet vertrouwd. Gewoon weer bellen.
3 jaar geleden
O lieverd, je schrikt je kapot he. Onze zoon (nu bijna 3) is toen hij 6,5 maand was van het bad gevallen. Ik ging even naar de wc en mijn man was in slaap gevallen. Toen ik naar boven liep hoorde ik een doffe klap en toen gehuil. Ik schrok me echt kapot. Maar hij huilde meteen en de huisarts zei toen dat dat heel belangrijk is, dat ze niet even bewusteloos waren oid. Verder was hij idd vrolijk. Ik heb 'm toen 's nachts op eigen houtje wel vaak wakker gemaakt omdat ik bang was voor een hersenschudding oid. Ik had niet gezien hoe hij was gevallen, of zijn val was gebroken of niet. Toen ik dit deelde ik mijn toenmalige app groepje van moeders vertelde er meer dat hun kindje ooit van het bed/commode was gevallen. Het gevaar zit in zo'n klein hoekje.
3 jaar geleden
Ooh! Ik herken je gevoel zo goed. Vanochtend is mijn zoontje van bed gevallen. Ik heb de HA gebeld en zei gaven aan dat ze geen alarmsignalen hoorden uit mijn verhaal. Hij is heel vrolijk, speelt de heel tijd en eet/drinkt goed! Ik houd het uiteraard goed in de gaten!
3 jaar geleden
Ach vreselijk gevoel he als zoiets gebeurd 😔 Ik ben met mijn dochter van de trap gekletterd waardoor ze met haar achterhoofd op een trede is gekomen. Gelijk huilen en is niet out geweest. Ik moest van de huisarts haar 12 uur elk uur wakker maken en kijken of ze alert was. Verder opletten of ze goed bleef eten en drinken.