9 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook al aardig gewend aan de speen hoor. Als ze iets ouder zijn gaan ze hem beter vast kunnen houden, dan hoef je er ook minder vaak heen 😊

3 jaar geleden

Ze ‘raden’ aan om vanaf 12 weken de speen weg te nemen om een slaapassociatie te vermijden. Je kindje linkt tutje met slapen, zonder tutje, niet slapen dus huilen om tutje. Baby’s kunnen gemiddeld pas rond de leeftijd van 8 maanden zelf het tutje hanteren om terug in de mond te stoppen (dus ‘s nachts in het donker tutje vinden) Indien je het dus ‘lastig’ vind, maar natuurlijk ook voor de slaapkwaliteit van je kindje, kan je best tutje ‘cold turkey’ wegnemen. Dit kan twee dagen moeilijk zijn maar nadien is je baby het tutje ‘vergeten’

3 jaar geleden

Wij laten onze zoon inslapen met de speen en dan als hij slaapt halen we m eruit, soms word hij dan een beetje wakker maar dan sussen we hem en dan valt ie meestal weer in slaap. Als dat niet zo is doen we de speen er terug in en proberen we tijdje later opnieuw. Nu is hij gewend in slaap te vallen met de speen maar schrikt hij niet als hij eruit is:)

3 jaar geleden

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Het 'stomme' is dat ze de speen snachts niet nodig heeft en dit eerder ook nooit gehad heeft.. En nu is het ineens overdag continu. En dan ook steeds iedere 5 minuten uit laten vallen en brullen. Ze valt dus niet fatsoenlijk in slaap of in diepe slaap. Het is maar even aankijken denk ik. En als het echt niet beter wordt dan toch maar proberen helemaal weg te nemen.. Wordt nog wel een dingetje want ze laat zich niet troosten en krijst echt Onbedaarlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Koudedag

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Het 'stomme' is dat ze de speen snac ...
Hoi hoi, mag ik vragen hoe de situatie nu is? Ik zit er ook over na te denken om de speen cold turkey af te leren. ‘S nachts gaat het super en slaapt ze van 18.30 tot 7 uur maar overdag kan ik gerust 50 minuten bezig zijn om haar weer in slaap te krijgen omdat ze speen om de 2 minuten uitvalt…

3 jaar geleden

Het is gelukkig weer een stuk verbeterd! Nu moeten we nog wel een aantal keer terug maar zeker niet meer ieder slaapje en al zeker niet meer iedere 2 a 3 minuten. Waarschijnlijk toch iets van regeldagen of sprongetje. We hebben nog wel geprobeerd de speen weg te pakken maar dat werkt helaas helemaal niet.

3 jaar geleden

Reactie op Koudedag

Het is gelukkig weer een stuk verbeterd! Nu moeten we nog wel een aantal ke ...
Moeten jullie ‘s avonds vaak de speen terug doen bij het inslapen? Mijn horloge kan het aantal keer trap op en af niet meer bijhouden.

3 jaar geleden

Ons zoontje slaapt ook graag met speentje. Wij leggen vanaf de geboorte zijn hoofdje naar links of naar rechts. Dan leggen we een knuffel tegen de speen aan. Zo blijft hij er mooi in zitten. En anders je kindje op zijn zij leggen en daar een knuffeltje tegenaan. Dat werkt ook goed.

3 jaar geleden

Reactie op dvm4

Moeten jullie ‘s avonds vaak de speen terug doen bij het inslapen? Mijn hor ...
Het valt mee. Ene keer meer dan de andere keer. Maar het is niet meer zo erg als eerst. We blijven nu gewoon een half uurtje op de bovenverdieping rommelen (was opruimen bijv.) en in die tijd moeten we soms 1 a 2 keer terug en soms 10 keer. Maar goed alles beter dan ernaast blijven zitten en iedere 2 minuten die speen teruggeven anders was het krijsen