9 Reacties

4 jaar geleden

Je denkt te veel 😅 mooie naam!

4 jaar geleden

Haha dat is wel geel erg ver gezocht ;) zou ik me zeker geen zorgen over maken. Jullie hebben voor de naam Morris gekozen, niet voor Maurus met de gedachte om hem te vernoemen.

4 jaar geleden

Wij hebben een naam gekozen voor onze kleine meid die in het Vlaams voor een jongetje gebruikt wordt met een niet zo leuke betekenis 😂 in het Nederlands als je het afleid van het Grieks is het wel gewoon een leuke betekenis, maar goed voor ons maakt het niet uit! Ook al woont m’n zus tegenwoordig in Gent met dr vriend en vindt hij het misschien raar, wij vinden het gewoon leuk klinken. Ik zou er niet te veel over nadenken!

4 jaar geleden

Mijn blonde zoontje heet Maurits, en ook dat komt van Maurus/moor. Maar daarnaast is het vooral een heel oud Hollandse naam! Morris is daarvan de oud-Engelse variant dus ik denk dat dat de grootste associatie is. Geen zorgen!

4 jaar geleden

Mensen zoeken vaak alleen de betekenis op wanneer het kindje net geboren is. Daarna zullen ze dit “nooit” meer doen. Als iemand zich nu voorstelt kruip ik niet meteen op internet om te zoeken wat haar/zijn naam betekend. 🙈

4 jaar geleden

Je kan hem ook gewoon naar de Morris koppeling vernoemen, dan heeft hij een technische naam. Tenminste is mijn eerste associatie een leidings koppeling, kom deze op het werk regelmatig tegen.

4 jaar geleden

Ligt er denk ik aan wat in je omgeving de gewoonte is. In mijn cultuur en religie is de betekenis van een naam heel erg belangrijk. Vanwege een soortgelijke betekenis als die jij omschrijft, heb ik ook een naam weggestreept. Ondanks ik de naam mooi vind klinken🙈 Bij ons is de betekenis van een naam wel echt een dingetje. Kinderen wordt de betekenis van hun naam ook uitgelegd. En het komt ook later ter sprake in hun leven niet enkel na de geboorte. Dus ik zou kijken naar de gewoonte om je heen. 🌹

4 jaar geleden

Dus alleen mensen met "donker huid" mogen/kunnen Morris heten? 😜 Niemand zal zeggen tegen een Morris: "oh hey, Morris, waar is je donkere huid?" Of "Ah, Morris, ja, dat past bij je donkere huid." Nee, hoor. Mooie naam! Gewoon voor gaan. Niemand zoekt de betekenis op. Er zijn namen met betekenis: "gevallen engel" of "gebroken hart". Tja. Boeie? In Amerika heb je de naam Bill, kijkt ook niemand raar van op.

4 jaar geleden

Reactie op Imm_

Wij hebben een naam gekozen voor onze kleine meid die in het Vlaams voor ee ...
nou ben ik wel benieuwd🙈