Die zakjes van medela raad ik niet aan, ze geven het aantal hoeveelheid dat erin zit niet goed aan.
Ik heb plastic potjes van dr brown, je hebt ook van andere merken
Ik heb wel de zakjes van medela, klopt dat de zakjes niet goed de hoeveelheid aangeeft maar aangezien je toch eerst afkolft in een fles schreef ik de hoeveelheid gewoon op het zakje, aangezien ik ook de datum van afkolven erop schrijf is het een kleine moeite om ook het aantal CC erop te zetten. Werkte voor mij verder prima
De goedkoopste van Amazon en gewoon met een stift opschrijven hoeveel er in zit. Ik hen ook die van Medela gehad maar die zijn erg duur en de hoeveelheid klopt vaak van geen kant bij mij.
Ik gebruikte vorige zwangerschap ijsblokzakjes. Ideaal, want je kunt er de hoeveelheid uithalen die je nodig hebt en hoeft dan geen overtollige melk weg te gooien. 😀
Is wel een beetje geknoei, maar dan vond ik met die andere zakjes ook...
Ik kreeg de tip van kraamzorg ook inderdaad om ijsklontzakjes te gebruiken. Dit gaat prima! 1 blokje staat voor ongeveer 15ml. Maar wat ik doe is bijv 100 cc in 1 zakje en dan gewoon erop schrijven dat er 100 cc in zit.
Ik heb nu (ook een tip van kraamzorg) een siliconen ijsklontjesmaker met deksel gekocht bij de action. Dus dan heb je geen gedoe of geknoei met een zakje maar ‘wip’ je er zo een klontje uit. Maar dat moet ik nog even proberen!
Pas op met ijsklontzakjes!!
Het kan gebeuren dat het zakje opkrult en dat de melk eromheen vast vriest. Als je het eruit haalt kan het plastic in de melk zitten.
Bij borstvoedings fora en sites wordt dit dan ook afgeraden en wordt geadviseerd het in ijsklontjes bakjes te doen en daarna over te hevelen in grotere bakjes eenmaal bevroren.