3 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met die leeftijd en een verhoogd billirubine. Ons zoontje was drie dagen toen hij met een extreem hoge waarde (400+) werd opgenomen in het ziekenhuis. Hij heeft daar 5 dagen gelegen met licht therapie, waarna waardes daalden naar 185, dat was genoeg om naar huis te mogen. Zijn lichaam kon het toen verder zelf afbreken.. Onlangs geprikt en waardes van 60. Volgens mij zijn er diverse risicogroepen en meerdere mogelijke oorzaken, ik weet niet precies hoe dat zit. Onze zoon moest eigenlijk een bloedtransfusie, maar artsen wilden eerst met 5 lampen (maximaal) proberen, wat gelukkig goed zijn werk deed! Het is spannend, maar goed te behandelen.. Sterkte!

3 jaar geleden

Mijn zoontje had het toen hij rond de 10 dagen oud was. Hij dronk slecht, viel af en zijn huid was een beetje geel. Zijn waarde was +/- 400. Hij heeft toen een dag onder een lamp gelegen in het ziekenhuis en toen daalde de waarde al flink en binnen een paar dagen mochten we naar huis. Ziet je kindje erg geel? Sterkte!

3 jaar geleden

Mijn kindje had dit met 5 dagen na de geboorte. Wij waren beide opgenomen vanaf de geboorte dus ze konden het snel zien en handelen. Hij heeft 24 uur onder de lamp gelegen ( ik vond dit echt vreselijk, hij was aan het gillen bleek dat de lamp veelste hoog stond waardoor hij een temp van 38.3 had ) was echt heel zielig, dus dit is miss een goeie tip om mee te nemen, lees vaker dat ze te hoog beginnen. Na 24 uur was de waarde al gestabiliseerd.hij Moest sochtends rn savonds geprikt worden paar dagen achter elkaar. Als dat goed was kon zijn lichaam het dus zonder de lamp.